וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים מוציאים פחות בסופר?

מאת רינה רוזנברג

1.11.2010 / 9:10

לפי מחקר של מכון גיאוקטוגרפיה על החרדים בישראל, עד 2022 תמנה אוכלוסייתם כמיליון איש. כמו כן, עולה כי החרדים מוציאים פחות על רכישות המזון וכי למרביתם אין טלפון סלולרי

האוכלוסייה החרדית מוציאה על רכישת מזון כ-3 מיליארד שקל בשנה, מתוך 45.3 מיליארד שקל שמוציאה כלל האוכלוסייה בישראל על מזון - כך עולה מממצאי מחקר חדש שערך מכון גיאוקרטוגרפיה על אוכלוסיית החרדים בישראל.

הוצאה זו מהווה כ-6.7% מכלל ההוצאה הלאומית על מזון, על-אף שהאוכלוסייה החרדית מהווה כ-9.6% מכלל האוכלוסייה בישראל.

את הקניות מעדיפים החרדים לערוך ברשת השיווק רמי לוי שיווק השקמה. 28% מהנשאלים טענו כי הם עורכים את הקניות שלהם ברשת זו, לעומת 18% שטענו כי הם עורכים את קניותיהם ברשת שופרסל. ברשת רבוע כחול על כל תת-רשתותיה, רק 9% מהאוכלוסייה החרדית עורכים קניות, וברשת חצי חינם 4% מהאוכלוסייה החרדית.

עוד עולה מהמחקר כי בדומה לכלל האוכלוסייה, גם האוכלוסייה החרדית נוהגת לאכול ארוחות מחוץ לבית - אבל פחות. אמנם 40% מהחרדים טענו כי הם אוכלים בחוץ, וזאת לעומת 53% בקרב כלל האוכלוסייה, אך הם עושים זאת 1.5 פעמים בחודש - לעומת 4.9 פעמים שעושה זאת כלל האוכלוסייה. מבחינת טייק-אוויי (משלוחים), כדאי למסעדות להסתמך פחות על האוכלוסייה החרדית: רק 19% ממשקי הבית החרדים נוהגים להזמין אוכל הביתה, לעומת 28% הנוהגים לעשות זאת מכלל האוכלוסיה.

מעבר להוצאות המזון, המחקר מציג נתונים שלפיהם ל-66% מהחרדים אין בכלל כלי רכב פרטי, ל-28% יש כלי רכב אחד ורק 6% מחזיקים שתי מכוניות ויותר. מרבית האוכלוסייה החרדית (65%) יעדיפו לרכוש כלי רכב משומש, לעומת 35% שיעדיפו כלי רכב חדש.

מרבית החרדים כלל לא מחזיקים מכשיר סלולר (61%). לעומת זאת, לפי נתוני המחקר, אוכלוסייה זו תופשת את עצמה כבריאה יותר בהשוואה לכלל אוכלוסיית ישראל. כשהחרדים נשאלו כיצד היו מגדירים את מצבם הבריאותי, השיבו 85% מהם כי מצבם טוב עד טוב מאוד - לעומת 67% בלבד מהחילונים שהגדירו כך את מצבם הבריאותי.

עוד עולה מהמחקר כי עד 2022 אוכלוסיית החרדים בישראל צפויה להגיע לכמיליון איש, לעומת מספר החרדים כיום שעומד על כ-735,500 נפש. "השוק החרדי הישראלי מהווה עתודת גידול עתידי לכל יצרן ומשווק. מדובר באוכלוסייה שמכפילה את עצמה בתוך 23 שנים - תופעה לא שגרתית במדינה שאיננה מדינת עולם שלישי", אומר פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully