וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT נערכת לגיוס חוב של מיליארד שקל

ואדים סבידרבקי ואמיר טייג

1.11.2010 / 10:45

חברת הכבלים קיבלה ממדרוג דירוג אשראי של A1 והודיעה על היערכות לגיוס אג"ח ראשון על סך כמיליארד שקל. מדובר בחלק ממהלך אסטרטגי, שבסופו יוכל פטריק דרהי לחלק לעצמו דיבידנד

כפי שנחשף ב-TheMarker, חברת הכבלים HOT נערכת לגיוס אג"ח ראשון בתולדותיה שהיקפו צפוי לעמוד על מיליארד שקל. החברה פירסמה היום כי חברת הדירוג מעלות העניקה לה דירוג אשראי של A1.

מדרוג מציבה שלושה תנאים לדירוג. תנאי כללי ראשון נוגע לרמת התחרות בענף ושינוי מהותי במיצובה התחרותי של החברה. שני תנאים נוספים קשורים ליחסים הפיננסיים של החברה. מעלות מתנה את הדירוג ביחס של 3 ומטה בין רווח ה-EBITDA של החברה ובין החוב הפיננסי. כיום עומד יחס זה על 2.2 וזאת לאחר מאז שנת 2008 מרמה של 3.

תנאי פיננסי נוסף הוא שהתזרים הפרמננטי של החברה, כלומר התזרים השוטף מפעילות שלה, בניכוי דיבידנד לא יהיה נמוך מ-25% מהחוב הכולל שלה. כיום עומד תזרים זה על רמה של 30% מהחוב כך שהחברה יכולה לחלק דיבידנד בהיקף של כ-5% מהתזרים שלה ועדיין לעמוד בתנאי הדירוג. הערכות הן כי לאחר גיוס החוב הנוכחי, תתחיל HOT לחלק דיבידנד לראשונה מאז איחוד שלוש חברות הכבלים בינואר 2007.

גיוס החוב הוא חלק ממהלך אסטרטגי שמבצע בעל המניות הגדול בחברה, פטריק דרהי, בחודשים האחרונים. שבוע שעבר הגיע דרהי להסכמה עם שני בעלי המניות הגדולים בחברה, אליעזר פישמן ונוני מוזס, כי ירכוש מהם את מרבית אחזקותיהם כל שחלקו בחברה יעלה מרמה של 45% ל-66%. עם השלמת עסקה זו, אשר צפויה ביוני 2011, צפוי דרהי ליטול סופית את השליטה בחברה. גיוס החוב הנוכחי ל-HOT הוא חלק ממהלך זה, שכן הוא יחליף חלק מהחוב הבנקאי ויאפשר לדרהי להתחיל ולחלק לעצמו דיבידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully