וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התחבורה כץ: נפעל להקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית

זוהר בלומנקרנץ

1.11.2010 / 15:37

במסגרת תרגיל בנתב"ג אמר השר כי יגבש את מבנה הרשות עד סוף מארס, מתוך כוונה שתחל לפעול בספטמבר 2011



שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הודיע היום (ב') על החלטתו להגיש בחודש הבא לאישור הממשלה הצעת החלטה להקים רשות ממלכתית לאבטחת התעופה הישראלית.



במסגרת תרגיל אבטחה אווירי גדול שהתקיים הבוקר בנתב"ג ציין השר כץ כי "הרשות החדשה תפעל כיחידת סמך עצמאית במשרד התחבורה ותבצע את כל פעולות האבטחה בחו"ל לכל חברות התעופה הישראליות". לדברי שר התחבורה, בכוונתו לגבש את מבנה הרשות הממלכתית עד סוף חודש מארס 2011, בתוכנית שתכלול את התקנים וכוח האדם הנדרשים להקמת הרשות, וזאת מתוך כוונה שהרשות תחל לפעול כיחידת סמך במשרד התחבורה כבר בספטמבר 2011.



בימים האחרונים הוגשה לשר כץ עבודת מטה של צוות בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, שבחנה חלופות אפשריות למתן מענה הולם לאבטחת התעופה הישראלית בחו"ל. עבודת המטה כללה מסקנות והמלצות שגובשו על ידי מנהל אגף הביטחון במשרד התחבורה, דני שנער.



כץ הדגיש כי "מדינת ישראל חייבת ליטול לידיה את האחריות על אבטחת הטיסות לישראל. המצב בו חברה פרטית, כמו אל על שהופרטה, אחראית על אבטחת טיסותיה כמו גם טיסותיהן של חברות תעופה אחרות, הוא בלתי הגיוני". שר התחבורה הוסיף כי בכוונתו לפנות בימים הקרובים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי שיכריע בסוגיית הקמת הרשות. "המצב בעולם מוכיח את הצורך בהקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה האזרחית, שתתן מענה הולם לאיומי הטרור, כפי שאירע בארה"ב לאחר פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר".



בתקופה בה היתה אל על חברה ממשלתית הוטלה עליה האחריות לאבטחת כל חברות התעופה הישראליות בחו"ל, אך גם לאחר שהופרטה, היא ממשיכה במשימה זו. בשנים האחרונות מתברר כי לא ניתן יותר להמשיך במצב הקיים, שבו ארקיע, ישראייר וק.א.ל מקבלות את שירותי האבטחה מחברת אל על, המתחרה בהן מסחרית.



מנכ"ל ארקיע, גד טפר, אמר בתגובה ל-themarker, כי הוא מברך על החלטת שר התחבורה: "אחרי שנים בהן נוהל נושא הביטחון בצורה לא שוויונית, שפגעה במהות התחרות בין חברות התעופה, אני מקווה שהנושא החשוב יוסדר לשביעות רצון כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully