וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרכו חזרה לכלא? בית משפט בארה"ב הותיר על כנה את הרשעת איל המדיה קונרד בלאק

נמרוד הלפרן

1.11.2010 / 17:23

בית משפט בארה"ב ביטל את הרשעתו של בלאק בשני סעיפי אישום אך הותיר את הרשעתו בהונאה ושיבוש הליכי חקירה



האם איל המידה קונרד בלאק בדרכו חזרה לכלא? בית משפט לערעורים בשיקגו בארה"ב הותיר על כנה את הרשעתו של בלאק בסעיף הונאה ושיבוש הליכי חקירה, אולם ביטל את הרשעתו בשני סעיפי הונאה נוספים.



בעקבות פסיקת בית המשפט לערעורים יוחזר תיקו של בלאק לבית המשפט המחוזי של שיקגו לצורך פסיקה מחדש של גזר דינו. במקרה שבית המשפט יגזור עליו עונש מאסר של יותר משנתיים וחצי, יחזור בלאק לכלא לצורך ריצוי שארית עונשו. אפשרות נוספת היא כי העונש שיוטל עליו יהיה כזה שלא יחייב אותו לשוב לבית הכלא, ובמקרה כזה יגורש בלאק מארה"ב. דיון ראשוני של בית המשפט המחוזי צפוי ב-2 בדצמבר.



בלאק, שבשיאו עמד בראש אחת מאימפריות התקשורת הגדולות בעולם, והחזיק בבעלותו למעלה מ-600 עיתונים בארה"ב, בבריטניה ("דיילי טלגרף") וגם בישראל ("ג'רוזלם פוסט"), שוחרר מבית כלא בחודש יולי, לאחר שריצה כמעט שנתיים וחצי מתוך עונש של שש וחצי שנות מאסר שנגזר עליו. בחודש יולי השנה שוחרר בלאק מבית הכלא בערבות של שני מיליון דולר, בעוד בית המשפט שוקל האם לבטל את הרשעתו בגין הונאת משקיעים.



בלאק, בן 66, החל במארס 2008 בריצוי עונש של שש וחצי שנים בבית סוהר במדינת פלורידה, לאחר שהורשע בקיץ 2007 בחלקו בהונאה שבמסגרתה נגנבו 6.1 מיליון דולר ממו"לית העיתונות הולינג'ר שבראשה עמד. כמו כן, הורשע באישומי שיבוש הליכי חקירה לאחר שהעלים בכוונה מסמכים ממשרדו בטורונטו אחרי שרשויות החוק בארה"ב דרשו להעביר אותם לידיהן.



בחודש יוני השנה, מצא בית המשפט העליון של ארה"ב פגמים בפרשנות לחוק פדרלי שאיפשרה לתובעים להגיש אישומים נגד מאות עברייני צווארון לבן שלא מילאו את תפקידם הניהולי ביושר, ועל כן הורה להחזיר את התיקים לבתי משפט בערכאות נמוכות יותר.



בלאק, קנדי במוצאו, אשר התפרסם בסגנון החיים הפזרני שלו ובצורת הדיבור הראוותנית, הורשע ביולי 2007 בארבעה סעיפי הונאה ושיבוש הליכי חקירה וזוכה ממרבית סעיפי האישום נגדו - תשעה סעיפים, בהם סעיפים של הרצת מניות והעלמת מס. חבר המושבעים התקשה מאוד להגיע להסכמה, והמשפט של בלאק כמעט ובוטל.



לצד כמה שותפים עסקיים לשעבר, הורשע בלאק בשלושה סעיפים של גניבת כסף מבעלי המניות של הולינג'ר. הם הואשמו בכך ששילמו לעצמם בונוסים נטולי מס ממכירת נכסי עיתונים ללא אישור מועצת המנהלים של החברה. בנוסף, הואשם בלאק בסעיף של שיבוש הליכי חקירה לאחר שסילק מסמכים ממשרדו בטורונטו לאחר שנאמר לו כי הוא נמצא תחת חקירה של רשויות ארה"ב.



בית המשפט העליון של ארה"ב הסכים בשנה שעברה לדון בערעור של בלאק. בערעור, טען בלאק כי לא ביצע הונאה משום שלא גרם נזק כספי כלשהו לחברת הולינג'ר.



בלאק, חבר בבית הלורדים הבריטי שעמד בראש אחת מאימפריות התקשורת הגדולות בעולם, והחזיק בבעלותו למעלה מ-600 עיתונים בארה"ב, בבריטניה ("דיילי טלגרף") וגם בישראל ("ג'רוזלם פוסט") - הוא דמות ציבורית מוכרת בבריטניה ובקנדה, ולכן משפטו זכה לסיקור תקשורתי נרחב במדינות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully