וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ננעל בעליות שערים

רם עוזרי

1.11.2010 / 17:09

יום המסחר בבורסת תל אביב ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, ת"א 100 התחזק ב-0.5%, מדד מניות הבנקים הוסיף לערכו 0.2% ומדד הנדל"ן השיל מערכו 0.9%

יום המסחר השני השבוע נסגר בעליות שערים. מדד ת"א 25 עלה ב-0.4% וסגר ברמה של 1277.28 נקודות. מדד ת"א 100 עלה ב-0.5% לרמה של 1177.12 נקודות. מדד מניות הבנקים הוסיף לערכו 0.2%, ומדד הנדל"ן ירד ב-0.9%.

המסחר התנהל על רקע הציפיות להודעת הבנק הפדרלי בארה"ב ביום רביעי לגבי היקף ההרחבה הכמותית. הפד צפוי לחשוף השבוע את תוכניתו לסבב שני של הרחבה כמותית (Quantitative Easing).

ביום חמישי העריך העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי תוכנית ההרחבה הכמותית תכלול רכישות אג"ח ממשלתיות בהיקף של כמה מאות מיליארדי דולרים על פני מספר חודשים - פחות מההערכות של חלק מהכלכלנים שצפו תוכנית בהיקף של 2 טריליון דולר. הרחבה כמותית גדולה מהצפוי, מעריכים כלכלנים, תדחוף את השקל, ובעקבותיו את הבורסה הישראלית כלפי מעלה.

בעולם, BHP ביליטון מתכננת להעלות את מחיר הצעת הרכש שלה לענקית האשלג הקנדית פוטאש (0.08% , 145.21), כך דיווח אמש העיתון "סאנדיי טיימס", על פי מקורבים לעניין. לפי הדיווח, BHP שוקלת להעלות ב-10% את ההצעה, שעומדת כיום על 130 דולר למניה ובסך הכל 39 מיליארד דולר.

אירועים בולטים: אורבוטק ואורכית מזנקות

אורבוטק, יצרנית ציוד הבדיקה למעגלים מודפסים ולמסכים שטוחים, היכתה את תחזיות האנליסטים בתוצאות הרבעון השלישי של 2010. הכנסות החברה ברבעון החולף צמחו ב-72% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-158.1 מיליון דולר. זאת לעומת תחזית השוק להכנסות של 125.8 מיליון דולר. ברבעון הקודם, דיווחה החברה על הכנסות של 145.8 מיליון דולר.

אורכית מזנקת ב-9.5% לאחר שהודיעה היום על הזמנה נוספת, המוערכת בכמה מיליוני דולרים, לאספקת קופסאות תקשורת להודו. קופסאות התקשורת מאפשרות העברת שידורי טלוויזיה באיכות גבוהה (HD) ושירותי וידיאו סלולרים מדור 3.5. ההזמנה היא חלק מחוזה שחתמה אורכית לפני כשנה עם חברת התקשורת BSNL ההודית.

בזירה המקומית, המסחר התנהל על רקע גל של גיוסים. מספר חברות הנפיקו אתמול איגרות חוב למוסדיים ולציבור בסכום כולל של כ-500 מיליון שקל. בין החברות המנפיקות: בנק ירושלים, כלכלית ירושלים וב.יאיר.

חברת הכבלים HOT הוסיפה קרוב ל-1% על רקע גיוס האג"ח ראשון בתולדותיה בהיקף של מיליארד שקל. החברה פירסמה היום כי חברת הדירוג מדרוג העניקה לה דירוג אשראי של A1.מניית החברה נסחרת ביציבות.

קבוצת דלק הודיעה הבוקר כי היא מנהלת מגעים עם דלק נדל"ן לרכישת רודשף כנגד קיזוז הלוואות. רודשף הוא מותג תחתיו פועלות חברות זרות המחזיקות ומפעילות תחנות שירות בכבישים מהירים באנגליה. מניית דלק נדל"ן הגיבה בעלייה של 6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully