וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק בעולם עקב שיפור במגזר הייצור בארה"ב; הנפט עלה ב-2%; הזהב נסוג

נמרוד הלפרן

1.11.2010 / 21:49

הדולר מתחזק ב-0.5% מול היורו ל-1.3889 דולר; הזהב נסוג ב-0.5% עקב התחזקות המטבע האמריקאי



הדולר מתחזק מול היורו לאחר שפעילות במגזר הייצור בארה"ב עלתה באוקטובר לרמה הגבוהה ביותר זה חמישה חודשים. התחזקות הדולר פגמה בתיאבון המשקיעים לזהב בתור השקעה חלופית, ומחיר המתכת היקרה נסוג בכמחצית האחוז. מחיר הנפט הגולמי עלה בקרוב ל-2%, ונסגר על סף רמה של 83 דולר לחבית, הודות לנתוני ייצור חזקים בארה"ב ובסין.



הדולר מתחזק ב-0.5% מול היורו לשער של 1.3889 דולר ליורו, לאחר שבתחילת היום כבר ירד לרמה של 1.4011 דולר ליורו - שפל של שבוע. הדולר מוסיף 0.4% מול הין היפני לרמה של 80.59 ין לדולר, לאחר שמוקדם יותר היום כבר ירד לשער של 80.22 ין לדולר - שפל של 15 שנים.



המסחר בשוקי המט"ח מתקיים על רקע ציפיות לתוצאות הישיבה בת היומיים של הבנק הפדרלי בארה"ב, אשר תיפתח מחר, ואשר בסופה (ביום רביעי) צפוי הבנק המרכזי להודיע על תוכנית הרחבה כמותית (quantitative easing) שנייה.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,350.6 דולר לאונקייה, ירידה של 0.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב, הנמצא בדרכו לעלייה שנתית עשירית ברציפות, עלה בחודש שעבר ב-3.7%, ונסק במהלכו לשיא של 1,388.1 דולר לאונקייה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 82.95 דולר לחבית, עלייה של 1.9%.



חזית נתוני המקרו כלכליים בארה"ב סיפקה היום חדשות מעורבות. הצריכה הפרטית בארה"ב גדלה בספטמבר בשיעור נמוך מהצפוי, וההכנסה האישית ירדה בראשונה זה למעלה משנה. מנגד, מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה במפתיע באוקטובר לרמתו הגבוהה ביותר זה חמישה חודשים.



הצריכה הפרטית גדלה בספטמבר ב-0.2% - העלייה המתונה ביותר ברבעון השלישי של השנה - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו גידול של 0.3%. ההכנסה האישית ירד ב-0.1%, ירידה ראשונה מאז חודש יולי 2009.



עוד בחזית המקרו כלכלית היום בארה"ב: מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור עלה באוקטובר לרמה של 56.9 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מאי - לעומת 54.4 בספטמבר, מסר היום מכון המחקר ism. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 54 נקודות. קריאה של יותר מ-50 נקודות במדד מצביעה על צמיחה בפעילות מגזר הייצור, בעוד שקריאה של פחות מ-50 נקודות משקפת נסיגה בפעילות.



מוקדם יותר היום פורסמו נתונים חיוביים גם לגבי מגזר הייצור של סין - הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. מדד מנהלי הרכש בסין עלה באוקטובר לרמה של 54.7 נקודות לעומת 53.8 נקודות בחודש הקודם, מסרה היום הפדרציה ללוגיסטיקה של סין. מדד מנהלי רכש נוסף לסין שמפרסמים בנק hsbc וחברת המחקר מרקיט אקונומיקס (markit economics) עלה לרמה של 54.8 נקודות לעומת 52.9 נקודות בחודש הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully