וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,200 דירות נוספות למרכז וצפון הארץ

רנית נחום הלוי

1.11.2010 / 22:27

הממשלה מזרזת את שוק הנדל"ן ומסירה חסמים לבניית אלפי דירות בצפון ובמרכז. בין היתר ייבנו 2,500 דירות בקרית מוצקין ו-356 באזור מורשה. בשלב הבא: 3,000 דירות בנצרת

הוועדה לחסמי נדל"ן נפגשה היום כדי להסיר כשלים בירוקרטים לשיווק ובנייה של אלפי דירות במרכז ובצפון הארץ. מדובר בבנייה של כ-2,500 דירות בקרית מוצקין, 356 דירות באזור תע"ש מורשה וכ-400 דירות בטירת הכרמל. הוועדה גם דנה בנושא שחרור חסמים לשיווק של כ-200 דירות במתחם המשטרה ברמת גן וכ-3,000 דירות בנצרת, אך טרם קיבלה החלטה.

הוועדה להסרת חסמים הוקמה כחלק מהפעילות המאומצת שנעשית במשרד ראש הממשלה, משרד השיכון והבינוי ובמינהל מקרקעי ישראל לשחרר קרקעות נוספות לצורך בנייה של עשרות אלפי דירות בשנה. בראש הוועדה עומד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי. בוועדה חברים מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מרדכי מרדכי, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי, ונציגי משרדי ממשלה נוספים.

פרויקט מגורים ראשון שייצא לדרך בקרוב הוא פרויקט תע"ש מורשה, בגבול תל אביב רמת השרון, לבניית 356 דירות. בעבר ניסה מינהל מקרקעי ישראל לקבל הוראות בטיחות מתע"ש, היות שהמגרש סמוך למפעל. במסגרת הוועדה להסרת חסמים הוחלט על חידוש המגעים עם תע"ש, כדי שיוגדרו מה ההוצאות הכרוכות למנוע מגבלות רעש מהמפעל והקמת מתקני אקוסטיקה. הוחלט כי תע"ש תעביר למינהל את הנתונים בנושא תוך שלושה חודשים, וכי שלושה חודשים לאחר מכן ישווק מינהל מקרקעי ישראל את הקרקע. הדירות ייועדו בעיקר לזוגות צעירים.

פרויקט מגורים נוסף שעוכב עד עתה נקרא גלי תכלת, לבניית כ-400 דירות בטירת הכרמל. הבעיה בשיווק המתחם עד היום היתה הימצאו של קו מתח וחשוף שמנע בנייה של פרויקט מגורים. בוועדה הוחלט כי קו המתח יוטמן באדמה ומקורות המימון יהיו מתקבולי שיווק הקרקע, כאשר במידת הצורך יבחנו מקורות נוספים.

הוועדה גם שיחררה חסמים לבנייה של כ-2,500 דירות במתחם כורדני בקריית מוצקין. שיווק המתחם התעכב בין היתר בשל היעדר מערכת ביוב הולמת שעלות הנחתה כ-38 מיליון שקל, אותה אמורות לממן רשות המים במשרד התשתיות והרשויות המקומיות. בנושא זה הוחלט כי משרדי הממשלה יחתמו תוך חודש על הסכם משותף ביניהם, וכי תילקח הלוואה ממשרד הפנים ותיפרס הלוואה לתאגידי המים לצורך העניין.

תוכניות נוספות שוועדת החסמים דנה בהם היא תוכנית לבניית 3,000 דירות בנצרת. הבעיה שם היא שהקרקע לא יציבה וההשקעה בייצוב הקרקע יקרה מאוד. טרם התקבלה החלטה בנושא זה. פרויקט נוסף הוא לבנייה של 200 דירות ברמת גן, מתחם שהמשטרה החזיקה בו ומטילה מגבלות. גם נושא זה טרם נפתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully