וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יציבות עם פתיחת שבוע הבחירות

ליאור זנו

1.11.2010 / 22:52

יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט נחתם ביציבות לאחר שהתנהל במרבית שעות המסחר בעליות על רקע שבוע דרמטי במיוחד ושלל נתוני מקרו. דאו ג’ונס עלה קלות ב-0.06% לרמה של 11,124 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,504 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-0.1% ל-1,184 נקודות

יום המסחר הראשון בשבוע בוול סטריט נחתם ביציבות לאחר שהתנהל במרבית שעות המסחר בעליות על רקע שבוע דרמטי במיוחד ושלל נתוני מקרו. דאו ג’ונס עלה קלות ב-0.06% לרמה של 11,124 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.1% ל-2,504 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-0.1% ל-1,184 נקודות.

בגזרת המקרו, השבוע יתקיימו הבחירות לסנאט ולבית הנבחרים האמריקאי. בנוסף, ביום רביעי יודיע הבנק הפדרלי על החלטת הריבית, והמשקיעים אף צופים שיודיע על היקף רכישות אג"ח נוספות.

ההכנסה האישית בארה"ב ירדה בספטמבר ב-0.1% - הירידה החדה ביותר מאז יולי 2009. ההוצאה האישית עלתה ב-0.2%. אנליסטים בוול סטריט צפו עלייה של 0.2% בהכנסה האישית, ועלייה של 0.3% בהוצאה. שיעור החיסכון ירד בספטמבר ל-5.3%, לעומת 5.6% בחודש שקדם לכך. ההכנסה הפנויה הריאלית - ההכנסה אשר נותרת לאחר מסים - ירדה ב-0.3% בספטמבר.
קצב הצמיחה של הכלכלה העולמית צפוי להתמתן בשנתיים הבאות, בעוד שהקטנת המינוף נמשכת, כך צופה UBS בתחזיתו לכלכלה העולמית. התמ"ג העולמי צפוי לצמוח ב-4.1% השנה, אך לאחר מכן קצב הצמיחה יואט ל-3.7% בשנה הבאה, ול-3.8% ב-2012. בקרב הכלכלות המפותחות, יפן צפויה לרשום את הצמיחה המתונה ביותר, אשר תואט מ-3.1% השנה ל-1.5% בשנה הבאה. הצמיחה בכלכלות המתעוררות צפויה להתמתן מ-6.1% השנה ל-5.6% בשנה הבאה וב-2012 תירשם התייצבות ל-5.7%.

ענקית הטכנולוגיה אפל הגישה תביעה נגד יצרנית הסלולר מוטורולה בגין הפרת פטנטים הקשורים לסמארטפונים. באפל טוענים כי במכשירי הדרואיד, קליק, באקפליפ, ובטלפונים אחרים מבית מוטורולה, הפרה החברה פטנטים של אפל הנוגעים למסך המגע של האייפון ולממשק המשתמש. באפל מבקשים כי מוטורולה תחדל משימוש בפטנטים אלה ותובעים פיצויים בסכום שאינו ידוע.

ענקית התוכנות העסקיות אורקל תובעת פיצויים בסך 2.3 מיליארד דולר לפחות ממתחרתה SAP בגין גניבת תוכנה במשפט שייפתח היום. SAP , יצרנית תוכנות הניהול העסקי הגדולה בעולם, טוענת כי בכיריה לא היו מודעים להורדת התוכנות בחטיבת TomorrowNow, אשר נסגרה ב-2008.

אמבק פייננשל, שהיתה פעם אחת מחברות ביטוח האג"ח הגדולות בארה"ב, הודיעה היום כי היא עלולה להגיש השנה בקשה לפשיטת רגל, זאת לאחר שהחמיצה תשלומי ריבית שמועדן חל היום, על אג"ח שמועד פרעונן ב-2023. בעקבות ההודעה צנחה מניית החברה ב-50%.

ריאנאייר, חברת התעופה המוזלת הגדולה באירופה, רשמה עלייה של 17% ברווחיה ברבעון השני של שנת הכספים שלה ל-330 מיליון יורו הודות להעלאת מחירי הכרטיסים וגידול במספר הנוסעים. הכנסותיה של ריאנאייר עלו ב-29% והסתכמו ב-1.28 מיליארד יורו.

הדואליות: אורבוטק מכה את התחזיות

בגזרת המניות הישראליות, אורמת טכנולוגיות חתמה על הסכם עם חברת Nevada Geothermal Power להקמת חברה משותפת שתקים, תפעיל ותהיה הבעלים של תחנת כח גיאותרמית אחת לפחות באתר Crump Geyser במדינת אורגון בארה"ב. אורמת תישא בעלויות הפיתוח הראשוניות בהיקף של 15 מיליון דולר ותשלם לנבאדה גיאותרמל פאואר, שסיפקה לפרוייקט את המאגר הגיאותרמי, סכום של 2.5 מיליון דולר בתשלומים במשך 3 שנים.

הכנסות אורבוטק ברבעון החולף צמחו ב-72% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ל-158.1 מיליון דולר. זאת לעומת תחזית השוק להכנסות של 125.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח מתואם של כ-22.9 מיליון דולר, הגבוה פי 10 מהרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד. נתון זה מבטא כ-64 סנט רווח למניה, כאשר קונצנזוס האנליסטים ציפה ל-18 סנט בלבד.

אורביט קיבלה הזמנה מהמרכז האמריקאי ללוחמה ימית ואווירית ותספק לו שתי מערכות עקיבה טלמטריות בהיקף של 2.6 מיליון שקל. ההזמנה הנוכחית מגדילה את היקפן הכספי הכולל של ההזמנות למערכות עקיבה ל-45 מיליון שקל, כלומר גידול של 70% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2009.

חברת מדיוונד הגישה בקשה לרשות התרופות האירופית לאשר את שיווקה של התרופה נקסובריד - NexoBrid (לשעבר Debrase) במדינות האיחוד האירופי. על פי הסכם ההשקעה בין חברת טבע לבין מדיוונד, טבע תקבל זכות בלעדית לשווק ולהפיץ את התרופה במדינות האיחוד האירופי ואם יתקבל ההיתר לשיווק התרופה, תהיה מדיוונד זכאית לתשלום שנקבע בהסכם ההשקעה.

רדקום הודיעה היום כי חברת סלולר דרום-אסייתית שהינה לקוחה קיימת של החברה, הוסיפה פתרונות לניטור רשתות הדור השלישי (3G) למערכותיה. רדקום מנטרת את רשת התקשורת הקיימת של חברת התקשורת, ותנטר ותאתר תקלות ברשת ה- GPRS/UMTSהחדשה של חברת הסלולר.

אלווריון מדווחת כי חתמה על חוזה חדש בהיקף 5 מיליון יורו עם ספקית אינטרנט בפס רחב באיטליה. החברה תספק לחברת Linkem Spa האיטלקית פתרון מקצה לקצה ותסייע לה להרחיב את רשת 4G באזורים חדשים באיטליה. זאת בנוסף לשירותי תקשורת בפס רחב שמספקת אלווריון לחברה האיטלקית מאז 2008.

אורכית הודיעה היום כי קיבלה הזמנה נוספת, המוערכת בכמה מיליוני דולרים, לאספקת מוצר ה-CM-4000 המאפשר העברת שידורי טלוויזיה באיכות גבוהה (HD) ושירותי וידיאו סלולרים מדור 3.5. ההזמנה היא חלק מחוזה שחתמה אורכית לפני כשנה עם חברת התקשורת BSNL ההודית.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully