וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החשמל תקים ועדה לשיפור התקשורת עם חברת החשמל

מאת אבי בר-אלי

2.11.2010 / 7:04

הרשות מציעה פיוס לאחר חודשים של משבר אמון, חסימת מידע ואף עתירה של חברת החשמל



>> רשות החשמל מנסה להפשיר את יחסיה עם חברת החשמל, שעליה היא מפקחת, על רקע משבר אמון ממושך ביניהן. מליאת הרשות אישרה אתמול הקמת ועדת משנה לקביעת תהליכי עבודה מול חברת החשמל ולהסדרת העברת המידע הנדרש מהחברה.

מערכת היחסים בין שני הגופים נהפכה באחרונה מתוחה, וברשות טענו כי חברת החשמל אף מסרבת להעביר מידע נדרש לרשות. המתיחות הגיעה לשיאה לפני חודשיים, אז עתרה חברת החשמל לבג"ץ בבקשה להורות לרשות לקבוע נהלים ברורים לעבודתה.



בראש ועדת המשנה שמינתה הרשות יעמוד חבר מליאת הרשות, דורון אהרן, המכהן כמנהל תחום מידע וניתוח כלכלי במינהל החשמל שבמשרד התשתיות. לצדו יכהנו בוועדה ראש אגף כלכלה ברשות, ירון פישמן, וראש אגף הנדסה, משה בן-יאיר.



מרשות החשמל נמסר כי תפקיד הוועדה יהיה "לקבוע יחד עם צוותי עבודה מקצועיים מחברת החשמל דרכים ונורמות לשפר את מהלך העברת הנתונים והמידע המקצועי הנדרש מחברת החשמל, בדרך של שיתוף פעולה והקמת מרחב פתוח להתדיינות מקצועית". ועדת המשנה צפויה להתחיל בעבודתה בימים הקרובים, בזימון נציגי הנהלת חברת החשמל.



אהרן מסר כי הוא מצפה שפעילות הוועדה תשפר את האמון המקצועי בין הצדדים ואת תהליך קבלת ההחלטות בשני הגופים.



בתוך כך, אישר אתמול הקבינט החברתי-כלכלי את הקמת צוות הרגולטורים הבין-משרדי להגברת התיאום וייעול הפיקוח על חברת החשמל. הצוות, שבראשו יעמוד מנהל רשות החברות הממשלתיות דורון כהן, יתמקד בשלוש פרשיות עיקריות שנחשפו ב-themarker בשנתיים החולפות: ניפוח ההפרשות הפנסיוניות של החברה, שאילץ אותה לתקן את דו"חותיה הכספיים; הפרשת כספי ה"חשמל חינם" לחשבון הנאמנות החשאי של העובדים; והרישום השונה של החבות האקטוארית בין דו"חות החברה לבין דו"חות קופת הגמל של העובדים. כפי שעוד פורסם, אמורה חברת החשמל להעביר לצוות עד אמצע החודש את כלל המסמכים הקשורים בפרשיות אלה, וכן את תיעוד ההחלטות שהביאו לאיחורים בהגשת דו"חותיה הכספיים של החברה בשנה החולפת.



שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס להחלטה ואמר כי "לפני שנה עמדה חברת חשמל על סף משבר פיננסי חמור, בין היתר בשל העיכוב בהגשת דו"חותיה הכספיים. כחלק מהפקת הלקחים מהמשבר נדרש להגביר את התיאום בין גורמי הממשלה ולהסיר את החסמים בין הרגולטורים השונים". צוות הרגולטורים יגיש דו"ח ביניים לשרי האוצר והתשתיות בתוך 90 יום.



במכתב ששלח אתמול אל שרי האוצר והתשתיות, כתב יו"ר חברת החשמל הנכנס, יפתח רון-טל, כי הצוות המוצע יספק אמנם הסדרה כוללת, אך "חשוב כי עבודתו תלווה בגיבוי, סיוע ושיתוף פעולה של משרדיכם בפרט וממשלת ישראל בכלל". רון-טל הוסיף כי דירקטוריון החברה והנהלתה יעמידו לרשות הצוות את כל המידע הנדרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully