וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופות החולים: התקציב לטיפולי השיניים לילדים אינו מספיק

מאת רוני לינדר-גנץ

2.11.2010 / 7:04

בלעדי הקופות, שקיבלו 150 מיליון שקל עבור השירות, מדווחות על עלייה ניכרת במספר הילדים המטופלים וטוענות כי תקציבן נשחק



>> שלושה חודשים לאחר השקת מהפכת טיפולי השיניים לילדים, מדווחות כל קופות החולים על עלייה ניכרת במספר הילדים המטופלים, אך גם על תקצוב לקוי ולא מספק של השירות החדש, ששוחק את תקציבן המדולדל.



ביולי השנה נכנסה לתוקפה הרפורמה שבמסגרתה ילדים עד גיל 8 זכאים לטיפולי שיניים משמרים חינם או תמורת השתתפות עצמית של 20 שקל (תלוי בטיפול). לשם כך הוקצו 150 מיליון שקל לשנה הנחלקים בין ארבע הקופות, לפי גודלה היחסי של כל קופה. בנוסף, בשנים הקרובות יורחב השירות בכל שנה לשני שנתוני גיל נוספים, בתוספת תקציב של 40 מיליון שקל לשנה לכל שנתון.

מבדיקת themarker עולה כי הציבור מודע לשירות החדש ומנצל אותו: במכבי מדווחים כי הגידול הניכר ביותר הוא בקרב ילדים בגילאים 6-8 שלא היו מכוסים בעבר בביטוח המשלים של הקופה וכעת זכאים לטיפולים חינם במסגרת הרפורמה. "מאז כניסתה לתוקף של הרפורמה טופלו במרפאות מכבידנט 28,087 ילדים", אומר מנכ"ל מכבידנט, ד"ר מוטי סייפן. "12,944 מתוכם בגילאי 6-8 - גידול של פי שלושה לעומת אשתקד".



משירותי בריאות כללית, הקופה הגדולה ביותר, נמסר כי מאז יולי, גדל היקף הטיפולים לשכבת הגיל 0-8 ביותר מ-50% בממוצע. בלאומית שירותי בריאות לא יכולים להעריך את הגידול, שכן עד לרפורמה לא היה בקופה שירות של טיפולי שיניים לילדים. עם זאת, מדווחים בלאומית כי "עד כה טופלו אלפי ילדים והנושא נמצא במגמת גידול מתמדת".



גם במאוחדת לא מסרו מספרים מדויקים, אך הבהירו כי "מאז יולי גדל היקף טיפולי השיניים לילדים בצורה משמעותית. אנחנו צופים שהגידול בחודשים הקרובים יהיה משמעותי עוד יותר, הן בשל הגידול במודעות המבוטחים והן בשל סיום החופשות שהיו בחודשים הקודמים - החגים, הרמדאן והחופש הגדול".



עם זאת, בכל הקופות קיימת תמימות דעים כי התקציב שהוקצה לרפורמה אינו מספיק: "כבר עכשיו ברור כי התקציב אינו מספק וכי לא הובאו בחשבון גורמים רבים בתמחור כגון עלות טיפולים בהרדמה ועוד", נמסר משירותי בריאות כללית. גם מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, פרופ' אהוד קוקיה, ציין את הרפורמה בטיפולי השיניים כאחת הסיבות לשחיקה התקציבית בקופה בשנה האחרונה. בלאומית שירותי בריאות אומרים כי "התקציב גם בתחום זה ניתן בחסר, בהמשך למגמה של שחיקת המקורות התקציביים". בקופת חולים מאוחדת מוסיפים כי "לא רק שקיימים פערים משמעותיים בין העלויות לסכום שתוקצב, אלא שגם עצם חלוקת המקורות נעשתה על פי התפלגות כלל האוכלוסייה בין הקופות ולא בהתאמה לשיעור הילדים המבוטחים בכל אחת מהקופות. מאוחדת מתברכת בשיעור ילדים גבוה מאוד ולפיכך העיוות בחלוקת התקציבים גם בהיבט זה מרע מאוד עם מבוטחי מאוחדת".



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "דיווחי הקופות לגבי היקפי טיפולי השיניים לרבעון, ינותחו רק לאחר קבלת דיווחים מכלל הקופות בתחילת החודש. אכן קיים גידול בהיקף טיפולי השיניים. עד לרפורמה רק 70% מהאוכלוסייה היתה מכוסה וכרגע מדובר ב-100%, ולכן צפינו שיהיה גידול ואנו מברכים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully