וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערי ריבית הפסידה בקרב המשפטי על שירות הציטוטים

מאת נועם בר

2.11.2010 / 7:04

בלעדי קבוצת שווי הוגן תספק את השירות עבור הגופים המוסדיים בשנים הקרובות. שערי ריבית תיאלץ לשאת בהוצאות המשפט של 100 אלף שקל. מקורבים לשערי ריבית: נערער לבית המשפט העליון



>> סאגת השירות של ציטוטי הריביות ושיערוכי האג"ח לגופים המוסדיים הסתיימה אתמול, כשקבוצת שערי ריבית, שסיפקה את השירות בחמש השנים האחרונות, הפסידה בעתידה שהגישה לבית המשפט.

קבוצת שווי הוגן, שהוכרזה בידי האוצר לפני שלושה חודשים כזוכה במכרז, היא שתספק את השירות בשנים הקרובות. בית המשפט מתח ביקורת על שערי ריבית והטיל עליה לשאת בהוצאות המשפט בהיקף של 100 אלף שקל.



בחברת שערי ריבית שוקלים לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון. שערי ריבית, שהפסידה במכרז שערך האוצר, טענה שהפיקוח באוצר טעה בחישוב אחד ממרכיבי הציון שקיבלה במכרז, ובכך איפשר לקבוצת שווי הוגן לעקוף אותה בציון הסופי.



בנוסף, שערי ריבית טענה כי הליך המכרז שביצע האוצר היה נגוע בניגודי עניינים משמעותיים, בשל היכרות וקשרים מעמיקים בין קבוצת שווי הוגן לבכירי אגף הפיקוח שערכו את המכרז.



אחת הטענות של שערי ריבית הופנו נגד ניסים כהן, אחד מהעומדים בראש קבוצת שווי הוגן הזוכה. בחברה טענו כי לא ייתכן שכהן - שמתוקף תפקידו בעבר באגף הפיקוח היה זה שערך את המכרז הקודם שבו זכתה שערי ריבית - יישב כיום באחת הקבוצות המתמודדות. "מלבד העובדה שכהן מקושר עם בכירי האגף כיום, הוא גם נחשף למודלים של הגופים השונים שהתמודדו אז במכרז, כשבכללם נמצא המודל של חברת שערי ריבית שזכתה אז במכרז", אמרו אתמול בקרב המתמודדים שהפסידו.



בשערי ריבית עירערו בתחילה על תוצאות המכרז, וכשהאוצר דחה את הערעור החליטו בחברה להגיש עתירה על כך לבית המשפט. שווי הוגן היתה אמורה להחליף את שערי ריבית בשירות כבר ב-1 באוקטובר, אך בשל העתירה הוצא צו ביניים שעיכב את כניסתה של שווי הוגן לשירות. עם קביעת בית המשפט, תתחיל שווי הוגן לספק את השירות בתחילת 2011, כשעד אז תמשיך לספק אותו שערי ריבית.



מלבד שערי ריבית התמודדו במכרז חברת הדירוג מידרוג, והזוכה, קבוצת שווי הוגן של פרופ' צבי וינר מהאוניברסיטה העברית. וינר מייעץ לרשות ניירות ערך, והוא מקורב של המפקח על שוק ההון והביטוח, עודד שריג, ומכיר אותו תקופה ארוכה עוד מימיו כאיש אקדמיה. ככל הידוע, בשל הקשר עם וינר פסל שריג את עצמו ממעורבות בתהליך בחירת הזוכה במכרז. מלבד וינר, שותפים בקבוצת שווי הוגן ניסים כהן, שהיה בעבר סגן ממונה בכיר למפקח על שוק ההון, וחברת הישגים תוכנה של חברת טריפל אי, הפועלת כספקית מידע פיננסי.



משערי ריבית נמסר: "אנחנו בטוחים בצדקתנו ושוקלים את הצעדים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully