וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזינוק במחירי הגומי מאיים על תעשיית המין

2.11.2010 / 8:10

גם מחירי מוצרי הגומי צפויים להרקיע בשל נזקי מזג האוויר. לפי ה"פייננשל טיימס", זינוק של 65% במחירי הגומי בשנה האחרונה עלול להוביל לעלייה במחירי הצמיגים והקונדומים, שכבר עלו השנה ב-15%

מחירי הקונדומים, הצמיגים וכפפות הגומי עלולים לעלות בקרוב, בעקבות זינוק של 65% במחירי הגומי בשנה האחרונה - כך דיווח "פייננשל טיימס".

העלייה החדה במחיר הסחורה נובעת מגשמים עזים באזורים נרחבים שבהם מייצרים גומי בדרום-מזרח אסיה, שפגעו בתפוקה. בשנתיים האחרונות שולש מחיר הגומי בעולם, ועקף את מחיר השיא שנרשם ב-1952, אז חששות מהתפשטות מלחמת קוריאה בכל האזור הובילו לבהלת רכישות.

הירידה בתפוקה באסיה מפעילה לחץ כבד על יצרניות הגומי להעלות מחירים, כדי שרווחיהן לא ייפגעו. חברות צמיגים גדולות כמו ברידג'סטון, מישלן, גודייר וקונטיננטל כבר העלו את מחירי הצמיגים ב-5%-15% השנה, וחלק מהחברות הודיעו על סבב צפוי נוסף של העלאות מחירים.

תעשייה נוספת שבה פוגעת עליית מחירי הגומי היא תעשיית הקונדומים, שבה עלו המחירים ב-10%-20% בשנה האחרונה, וצפויים להמשיך ולעלות. גם יצרני כפפות הגומי הזהירו כי הם צפויים להעלות את המחירים.

הגומי מסוג RSS3 ננעל ביום שישי האחרון במחיר של 4.05 דולרים לק"ג בבנגקוק, לפי מכון המחקר התאילנדי לגומי. המחיר היה מעט נמוך משיא כל הזמנים שנרשם באפריל - 4.10 דולרים לק"ג.

אנליסטים מעריכים כי מחירי הגומי ימשיכו להיות גבוהים. בעוד שההיצע עדיין נמוך, הביקוש לגומי, אשר היה נמוך בתקופת המשבר הכלכלי העולמי, מתאושש.

ג'וב ג'ייקובס, כלכלן בכיר בארגון המדינות המייצרות גומי, אמר ל"פייננשל טיימס" כי הוא מעריך שהתנאים יחמירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully