וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תחלק מענקים של עד מיליון שקל על פרישה מוקדמת

מאת צבי זרחיה

2.11.2010 / 7:04

בין ההטבות לעובדי הכנסת הפורשים מוצע מענק הסתגלות עד 18 משכורות חודשיות



הנהלת הכנסת יצאה במבצע לעידוד פרישת עובדים ותיקים בני 55-65, שבמסגרתו מוצעים תנאי פרישה אטרקטיביים ובהם מענק פרישה של כ-600 אלף שקל, מתן 1.5 דרגות פרישה, פדיון ימי מחלה וחופשה שלא נוצלו, ובנוסף קבלת פנסיה חודשית מהמדינה מיום הפרישה, למי שמבוטח בפנסיה תקציבית. עם ההטבות יוכלו חלק מהפורשים לקבל עד 950 אלף שקל.



מבצע הפרישה כולל מענק בגין חודשי הסתגלות לעובד בעל ותק של עשר שנים לפחות, המבוטח בפנסיה תקציבית, בגובה של עד 18 משכורות חודשיות; מענק מיוחד בסכום של 150-210 אלף שקל; ועוד מענק מיוחד של 10,000 שקל. ככל שגילו של העובד נמוך כך מענק הפרישה שלו גדל. עובדים שהגיל שלהם 63 ומעלה יזכו למענק של שני חודשי הסתגלות בגין כל שנה שנותרה להם עד גיל הפרישה.



עובדים ותיקים המבוטחים בפנסיה תקציבית שצברו ימי מחלה וחופשה יכולים ליהנות ממענק נוסף של 100-200 אלף שקל ויותר. לעובדי הכנסת, כמו לעובדי המדינה, מוצע לפדות 65 ימי חופשה לא מנוצלים, עובדי מדינה שגילם מעל 55 והם מבוטחים בפנסיה תקציבית יכולים גם לפדות שמונה ימי מחלה לא מנוצלים בגין כל שנת עבודה.



כמו כן, חלק מהעובדים זכאים בחלקם למענק פרישה מיוחד מהמדינה לפי חוק הגמלות המשולם על ידי משרד האוצר. סכום זה מתוסף למענקים שתשלם להם הכנסת. המבצע לפרישת עובדים, שהוכן על ידי אגף משאבי אנוש במשכן יהיה בתוקף עד 30 בספטמבר 2015.



שכרם של עובדי הכנסת גבוה יחסית לשירות המדינה לנוכח תוספת פרלמנטרית של כ-89%. כתוצאה מכך, גמלתם של הפורשים תהיה גבוהה מזו של עובד בדרגה דומה בשירות המדינה.



הכנסת מציעה גם תנאי פרישה אטרקטיביים לעובדים המבוטחים בפנסיה צוברת שבמסגרתה יקבלו מענקי פרישה זהים לאלה המבוטחים בפנסיה התקציבית, אבל לא יוכלו לפדות ימי מחלה וחופשה לא מנוצלים וגמלתם תהיה שונה. מנכ"ל הכנסת דן לנדאו אמר כי התוכנית נועדה לאפשר לעובדים שיקול דעת ולתכנן כבר כעת אם יפרשו. הכנסת מעמידה לרשות העובדים הפורשים יועץ מס כדי שיוכלו לשקול את צעדיהם. במקומם של העובדים הפורשים תעסיק הכנסת עובדים חדשים בעלות נמוכה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully