וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM צפויה לגייס 10 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה לציבור בעוד שבועיים

סוכנויות הידיעות

2.11.2010 / 8:57

מקורבים להנפקה: החברה תנפיק בטווח של 29-26 דולר למניה, המשקף לה שווי של יותר מ-46 מיליארד דולר



ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (gm) צפויה לגייס כ-10 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה לציבור (ipo), ולצמצם בכך את הנתח הממשלתי בה לפחות מ-50% - כך אמרו שלושה מקורבים להנפקה לסוכנות הידיעות אי-פי.







gm צפויה להנפיק במחיר של 29-26 דולר למניה, כאשר תתבצע ההנפקה ב-18 בנובמבר, לדברי המקורות, אשר ביקשו להישאר בעילום שם. המחיר משקף לחברה שווי של יותר מ-46 מיליארד דולר - בדומה לשווי המתחרה פורד.



הנתח של ממשלת ארה"ב, אשר חילצה את gm בשנה שעברה, יקטן מ-61% לנתח של כ-43% בחברה, לא כולל הקצאה נוספת של מניות שבנקאים עשויים להציע על מנת לעודד ביקוש גבוה, אמרו המקורבים.
gm עושה בימים אלה מאמצים להשתחרר משליטת הממשל האמריקאי בטענה כי שליטה זו פוגעת במכירות החברה ובתדמיתה הציבורית.



gm ובנקאיה יפתחו בהמשך השבוע ב"רוד שואו" על מנת למשוך משקיעים להנפקה. החברה מכוונת לקרנות גידור, קרנות פנסיה וקרנות נאמנות, אך היא צפויה להציג גם בפני משקיעים בודדים. מניות רגילות בשווי של כ-2 מיליארד דולר יימכרו גם למשקיעים במזרח התיכון, אירופה ורסיה, לדברי אחד המקורות.



טווח מחירי ההנפקה גבוה מהתחזיות שמסר יו"ר gm, אד ויטאקר, בחודש שעבר. ויטאקר צפה מחיר של 25-20 דולר למניה.



החל מההנפקה, ייסחרו מניות gm בבורסת nyse בוול סטריט, בה נסחרה החברה במשך יותר מ-92 שנה. gm הוצאה מהבורסה בשנה שעברה לאחר שבעיותיה הפיננסיות הובילו אותה להליך פשיטת רגל בחסות הממשלה. כיום gm היא חברה פרטית אשר נמצאת בבעלות ממשלת ארה"ב, איגוד עובדי הרכב (uaw), ממשלת קנדה וממשלת מחוז אונטריו, וכן בעלי האג"ח לשעבר של gm.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully