וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes מדווחת על חזרה לרווחים

אמיר טייג

2.11.2010 / 9:20

חברת הלווין yes שבה חוזרת להציג רווחים ברבעון השלישי עם שיא של 140 מיליון שקל ברווח התפעולי. עם זאת, הוצאות המימון ממשיכות להעיק על החברה והסתכמו בכ-54 מיליון שקל

חברת הלוויין yes מקבוצת בזק מדווחת על תוצאות שיא ברבעון השלישי של 2010. לאחר שנאלצה לרשום הפרשה חד פעמית ברבעון הקודם, חזרה yes להציג שיפור ברווחיות כאשר ברבעון השלישי של 2010 הציגה רווח תפעולי בניכוי פחת (EBITDA) של 140 מיליון שקל. מדובר ברווחיות שיא, אשר מהווה כ-34.5% מהמכירות. מנכ"ל החברה רון אילון היה מאוד מרוצה מתוצאות ואמר כי "תוצאות אלו הן הישג אדיר לחברה ולעובדיה. בימים אלו אנו משלימים את גיוס האג"ח של yes אשר עם סיומה ידורג בדירוג A-, זו העלייה שלישית בדירוג תוך פחות משנה".

על רקע שוק הטלוויזיה המתכווץ, הצליחה yes להמשיך ולהגדיל מצבת לקוחותיה ב-2,300 נוספים, כך שנכון לתום הרבעון מספקת החברה שירותי טלוויזיה רב ערוציים ל-575 אלף משקי בית. בשל כך, הצליחה yes לצמוח בהכנסותיה בכ-4%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כך שהן הסתכמו בכ-395.3 מיליון שקל ברבעון השלישי. לצד הצמיחה בהכנסות, רשמה החברה ירידה קלה של 1.3% בהוצאות המכר לעומת הרבעון המקביל אשתקד, דבר אשר מסביר את העלייה ברווחיות הגולמית והתפעולית שלה.

הרווח לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ומסים ברבעון השלישי עמד על כ-18 מיליון שקל לעומת כ-16 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת הפסד של כ-50 מיליון שקל ברבעון הקודם. יש לציין כי הרבעון הקדום סבל מהפרשה חד פעמית של תמלוגים לאקו"ם בגין שנים קודמות.

שורת הוצאות המימון ממשיכה להעיק מאוד על התוצאות של החברה. הוצאות המימון לבנקים ולמוסדות פיננסיים אחרים ברבעון השלישי של שנת 2010 הסתכמו בכ-54 מיליון שקל לעומת כ-45 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות המימון לבעלי מניות, שהן הוצאות רעיוניות שלא יוצאות למעשה מקופת החברה, הסתכמו ברבעון השלישי בכ-96 מיליון שקל. הוצאות אלו הן הגורם העיקרי להפסד הנקי הגבוה שרושמת החברה רבעון אחר רבעון. הפסד זה הסתכם ברבעון השלישי בכ-78 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-88 מיליון שקל ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully