וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדי גוגל: רצינו לגייס את סטיב ג'ובס כמנכ"ל

מיה אפשטיין

2.11.2010 / 9:21

בראיון שנערך באחרונה עם מייסדי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג', הכריזו השניים כי כאשר חיפשו מנכ"ל לחברה, לפני כעשור, שאפו לגייס לתפקיד את ג'ובס - שמצדו היה עסוק ביצירת הקאמבק הגדול של חברת אפל ■ איך היתה נראית היום גוגל?



איך היה נראה כיום שוק הטכנולוגיה לו מנכ"ל אפל הנוכחי, סטיב ג'ובס, היה נבחר למנכ"ל גוגל במקום אריק שמידט? מתברר ששאלה זו אינה הזויה כפי שניתן לחשוב: בראיון שנערך באחרונה עם מייסדי גוגל, סרגיי ברין ולארי פייג', הכריזו השניים כי כאשר חיפשו מנכ"ל לחברה, לפני כעשור, שאפו לגייס לתפקיד את ג'ובס - שמצדו היה עסוק ביצירת הקאמבק הגדול של חברת אפל.



קשה להעריך כיצד היתה נראית היום גוגל בהנהגתו של ג'ובס. ניתן רק לנחש כי ג'ובס היה מנסה להפוך את מנוע החיפוש של גוגל למוצר אקסקלוסיבי. החברה, שרגילה לחלק הכל בחינם ולהרוויח מפרסומות, היתה הופכת את שירותי החיפוש לגן סגור שבו בעל המאה הוא בעל התוצאה. סביר להניח גם שגוגל היתה פורצת לעולם החומרה מוקדם יותר ומשיקה מכשיר טלפון נייד מבוסס על מערכת הפעלה סגורה, שבו היינו מנהלים את פעילות הרשת שלנו באמצעות מנוע החיפוש, הדפדפן ומערכת ההפעלה של גוגל.



ייתכן גם שגוגל היתה מפתחת מחשב אישי משלה המבוסס על אותה מערכת הפעלה. יש לשער כי שירותי ג'ימייל וגוגל earth היו שירותים בתשלום, שנמכרים בחבילות פרימיום. שירות גוגל books היה צובר תאוצה בזכות ספרייה מקוונת בתשלום, וחלוקת הרווח עם המו"לים ובעלי הזכויות. גם הממשק הגרפי הבולט שמאפיין את אפל היה ודאי מוצא את דרכו לשירותי גוגל, ומנוע החיפוש היה איקונוגרפי הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully