וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות שיא לבזק בינלאומי

אמיר טייג

2.11.2010 / 9:35

חברת בזק בינלאומי מדווחת על שיא בהיקף הכנסות של הרבעון השלישי, שהגיעו ל-347 מיליון שקל - עלייה של 4.5% לעומת הרבעון השלישי של 2009

בזק בינלאומי דיווחה היום כי היקף הכנסותיה ברבעון השלישי הגיע לשיא של כ-347 מיליון שקל, צמיחה של 4.5% לעומת הרבעון המקביל. החברה זוקפת את הצמיחה לזכות התרחבות פעילותה בתחום פתרונות ה-it לעסקים, גידול בהכנסות משירותי ה-hubbing וגידול בכמות מנויי הפס הרחב של החברה. הרווח התפעולי של בזק בינלאומי צמח אף הוא עם גידול של כ-5% ברבעון הנוכחי שהסתכם בכ-70 מיליון שקל. גידול משמעותי זה ברווח התפעולי נובע מהמשך הצמיחה בהכנסות ומהשפעה חד פעמית של מכירת וואלה במקביל ליעילותה של החברה בצד ההוצאות.

ברבעון השלישי הסתכם ה-ebitda של בזק בינלאומי בכ-93 מיליון שקל, גידול של כ-6% לעומת התקופה המקבילה. החברה מדווחת כי שיעור ה-ebitda ממשיך להיות הגבוה בענף עם כ-26.8% מהמחזור ברבעון השלישי של השנה. הרווח הנקי של חברת האינטרנט והשיחות לחו"ל קבוצת בזק הסתכם בכ-53 מיליון שקל ברבעון השלישי, עליה של 5% לעומת הרבעון המקביל.

איציק בנבנישתי, מנכ"ל בזק בינלאומי: "עולם פתרונות ה-it לעסקים הופך למנוע צמיחה ממשי עבור החברה אשר לו תרומה משמעותית למחזור החברה. מינוף מנוע צמיחה משמעותי זה לצד המשך המיקוד וההשקעה בפעילויות הליבה של החברה בדגש על האינטרנט במהירויות הגבוהות, יובילו ללא ספק לקפיצת מדרגה נוספת של החברה ברבעונים הקרובים".

כמו כן, צפויה החברה לפרוס כבל אופטי תת-ימי מישראל לאירופה. דירקטוריון בזק, אשר התכנס אתמול לשם אישור דו"חות הקבוצה, אישר את ביצוע ההשקעה שנאמדת בכ-100 מיליון דולר. במקביל לבזק בינלאומי בוחנים את ההשקעה גם האחים יהודה וזוהר זיספאל. לא ברור האם נוכח החלטת בזק ימשיכו האחים זיספאל לבחון השקעה זו.

כיום מחוברת ישראל לשדרת האינטרנט הבינלאומית בכבל תקשורת יחיד של חברת מד-נאוטילוס, בבעלות טלקום איטליה. מסיבה זו, כל ספקיות האינטרנט והשיחות הבינלאומיות רוכשות את הקיבולת הבינלאומית שלהן ממד-נאוטילוס. ההוצאות הגדולות של הספקיות על רכישת קיבולת בינלאומית הובילו אותן לא פעם לשקול הנחת כבל עצמאי חדש. בעבר בחנו את הרעיון גם נטוויז'ן ופרטנר.

עבור הגולשים בישראל, הנחת כבל תת-ימי נוסף היא בשורה טובה. ההערכה היא שחברה חדשה תוריד את עלויות רוחב הפס הבינלאומי עבור ספקיות האינטרנט, מהלך שיאפשר הוזלה של שירותי האינטרנט לצרכן הסופי, במקביל להגדלת קצבי החיבור לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully