וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון ממשיכה לשפר תוצאות

אמיר טייג

2.11.2010 / 9:55

חברת הסלולר פלאפון מציגה רבעון שלישי עם צמיחה בשיעור של 5.1% - הצפוי להיות הגבוה בענף. הרווח הנקי עלה ב-3% ל-239 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד

הוצאה חד פעמית של 75 מיליון שקל ליכלכה לפלאפון את התוצאות הכספיות. חברת הסלולר מקבוצת בזק המשיכה לצמוח יפה ברבעון השלישי של 2010, כאשר השורה העליונה עלתה ב-5.1% לעומת הרבעון המקבל והסתכמה בכ-1.442 מיליארד שקל. מדובר בשיעור הצמיחה אשר צפוי להיות הגבוה בענף.

עם זאת, הרווח הנקי של החברה לא נהנה מאותה הצמיחה. פלאפון נאלצה לרשום ברבעון הנוכחי הפרשה חד פעמית של 75 מיליון שקל בגין תמלוגים למדינה עבור הכנסות החברה בשנים 1996-1994 בעקבות פסק דין שהתקבל בתחילת ספטמבר לאחר עשור של התדיינות משפטית בנושא. להוצאה זו היתה השפעה של 56 מיליון שקל על הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי, כך שרווח זה הסתכם בכ-239 מיליון שקל, עליה של 3% בלבד לעומת הרבעון המקביל. מדובר ברווח הרבעוני הנמוך ביותר שרשמה פלאפון בשנת 2010.

הפרשה זו גם פגעה ברווח התפעולי בניכוי פחת (ebitda) והפחית אותו ב-26 מיליון שקל. אך גם תחת השפעה זו, הצליחה פלאפון לשפר את נתון הרווח אשר הסתכם בכ-505 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2010, כ-7.2% יותר מהרבעון המקביל. השיפור נובע מהמעבר ההדרגתי של פלאפון לרשת חדשה, בה ההוצאות התפעוליות שלה ורכש המכשירים נמוך יותר.

בזווית התפעולית, ההכנסה החודשית הממוצעת ללקוח (arpu) ברבעון שלישי של 2010 צמחה בשקל אחד לעומת רבעון מקביל אשתקד, ועמדה על 137 שקל לעומת 136 שקל ברבעון מקביל אשתקד. תקופת החגים חלה השנה כולה ברבעון השלישי של 2010, מה שהשפיע על כמות התנועה ברשת ברבעון השלישי לעומת שנה קודמת בה התחלקו החגים בין רבעון שלישי ורביעי. במהלך הרבעון השלישי הצטרפו לפלאפון כ-18 אלף מנויים נטו. סך המנויים הפעילים של פלאפון עמד נכון לתום הרבעון על 2.83 מיליון מנויים, מתוכם 1.16 מיליון מנויים פעילים ברשת החדשה.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, התייחס לדו"חות ואמר כי "אנו ממשיכים את מגמת הצמיחה, תוך התמקדות ביצירת מקורות הכנסה חדשים בתחום הדאטה והתוכן, לצד הגדלת נתח השוק. במקביל למהלכי הצמיחה, אנו פועלים להתייעלות ושיפור תהליכים ונערכים לקראת הפחתת הקישוריות והגברת התחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully