וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקטרה נדל"ן מממשת בניין בטורונטו לאחר רווח של 69 מיליון שקל

רם עוזרי

2.11.2010 / 13:14

הרווחים מהבניין כבר נרשמו בספרי החברה, אולם תזרים המזומנים הגדול צפוי לסייע בהנפקה הקרובה של אג"ח



חברת חתמה על הסכם למכירת בניין משרדים בטורונטו תמורת כ-274 מיליון שקל. על המכירה רשמה החברה רווח של 69 מיליון שקל ב-7 שנים - רווח שרובו נרשם כבר בספרי החברה ברבעונים קודמים. הבניין נמכר במחיר הגבוה בכ-80% מעלות רכישתו ב-2004 על אף העובדה, שבמהלך תקופת אחזקתו פקד את שוק הנדל"ן בצפון אמריקה משבר קשה.



מאז שרכשה החברה את אחזקותיה בבניין, הצליחה אלקטרה להשביח אותו בצורה משמעותית. ממשלת אונטריו, השוכרת העיקרית של הנכס בעת רכישתו, חתמה על הסכם לטווח ארוך בשכר דירה של 13 דולר קנדי למטר במקום 3 בעבר. כמו כן, איכלסה אלקטרה קומות בבניין שהיו ריקות עם רכישת הנכס, וחתמה על הסכם שכירות עם ענקית הביטוח הבינלאומית, חברת zurich.



המכירה והעודף התזרימי הגדול שהיא צפויה להניב (85 מיליון שקל לפני מס) יתרמו ללא ספק להצלחת ההנפקה שמתכננת אלקטרה נדל"ן. החברה פירסמה השבוע דו"ח הצעת מדף, על פיו היא פועלת בימים אלה להנפקת איגרות חוב בהיקף של עד 60 מיליון שקל. בהמשך לכך, העניקה חברת מעלות דירוג של a- לסדרה החדשה (סדרה ד'), וזאת עד לסכום כספי של 80 מיליון שקל.







שלמה שרף, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, מסר כי "מכירת הנכס בטורונטו היא דוגמא מצויינת להשלמה מוצלחת של תהליך השבחת ערך, שאלקטרה נדל"ן ביצעה במשך השנים. הנכס הפך לאחד מבנייני המשרדים האטרקטיביים בטורונטו, ועתה - לאחר שהניב לנו תזרים איכותי במשך שנים - מצאנו לנכון לממשו ברווח גבוה".



אלקטרה נדל"ן, מקבוצת אלקו החזקות, מחזיקה ב-101 נכסים מניבים, בשיעור תפוסה של כ-93% ובשטח כולל של כ-1.1 מיליון מ"ר. נכסי החברה ממוקמים בעיקר בישראל, בריטניה, גרמניה, שווייץ, ארה"ב, קנדה והולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully