וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הגישה תביעה נגד משרד הפנים האמריקאי בטענה כי הפלה אותה לטובת מיקרוסופט

ניו יורק טיימס

2.11.2010 / 15:27

לטענת גוגל, המכרזים של משרד הפנים מעדיפים תוכנות משרדיות של מיקרוסופט באופן לא תחרותי



תבעה את משרד הפנים האמריקאי, בטענה כי כאשר רכש תוכנות דואר אלקטרוני ועריכת מסמכים משותפת עבור 88 אלף עובדיו, בחר רק מוצרים של , ולא בחן כלל את האפשרות של מוצרי גוגל.



התביעה, שהוגשה על ידי גוגל בבית משפט פדרלי, טוענת כי הממשלה פוגעת בתחרותיות בשוק התוכנה, כיוון שהיא לוקחת בחשבון רק מוצרים של מיקרוסופט. לטענת התביעה, משרד הפנים הפר את חוק המכרזים התחרותיים.



בתביעה מתארת גוגל מקרים רבים בהם ניסתה לשווק את הכלים שהיא מציעה למשרד הפנים. לפי גוגל, הממשלה בסופו של דבר צמצמה את המכרז, ששוויו 59.3 מיליון דולר, באופן שאיפשר רק בחינה של מוצרי מיקרוסופט. גוגל מבקשת למנוע ממשרד הפנים לרכוש תוכנות עד שיאפשר מכרזים תחרותיים.



גוגל מנסה להרחיב את פעילויותיה אל מעבר לתחום החיפוש, בין היתר באמצעות תוכנות משרדיות המתחרות באופיס של מיקרוסופט, במסגרת google apps. מדובר בחבילת יישומים מבוססי מיחשוב עננים, כלומר, השירותים ניתנים באמצעות האינטרנט, והמידע נאגר בשרתים של גוגל. שיטה זו מאפשרת גישה לקבצים מכל מקום בצורה נוחה, וגם חוסכת ללקוחות עלויות תחזוקה של שרתים, אך המידע אינו נאגר מקומית, דבר המעלה חששות אבטחה בקרב לקוחות מסויימים. ביולי השיקה גוגל שירות ממשלתי מיוחד בארה"ב, שעומד בתקני האבטחה הפדרליים, ומבטיח כי מידע מיומני פגישות וחשבונות דואר אלקטרוני נאגר אך ורק בשטחי ארה"ב.



לדברי גוגל, 30 מיליון אנשים בחברות, בתי ספר וארגונים נוספים משתמשים ב-google apps. אך היא כמעט ואינה משפיעה על מכירות תוכנות אופיס של מיקרוסופט. ממשלת מדינת ויאומינג ועיריית לוס אנג'לס נמנות עם לקוחות google apps. "במקרים של ויאומינג ולוס אנג'לס התבצעו המכרזים בצורה פתוחה ותחרותית, וניצחנו את מיקרוסופט בצורה הוגנת, תוך שאנו חוסכים למשלמי המסים מיליוני דולרים", אמר דובר גוגל, אנדרו קובאץ'. הוא לא מסר תגובה על התביעה.



מיקרוסופט, אשר בשבוע שעבר זכתה בחוזה תוכנה גדול בעיריית ניו יורק, לא מסרה תגובה. קנדרה בארקוף, דוברת משרד הפנים האמריקאי, אף היא נמנעה מתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully