וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי החוץ חוזרים למניות הישראליות: השקיעו בספטמבר 130 מיליון דולר

רם עוזרי

2.11.2010 / 15:26

ההשקעה - לאחר מימושים באוגוסט; לעומת זאת, מימשו בחודש שעבר תושבי החוץ מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות



בנק ישראל פירסם היום את נתוני ההשקעה של תושבי החוץ בישראל בחודש ספטמבר. מהנתונים עולה כי לאחר מימושים בחודש אוגוסט, חזרו תושבי החוץ להשקיע בשוק המניות הישראלי. סך כל ההשקעות של תושבי החוץ גדל בספטמבר ב-130 מיליון דולר, כאשר עיקר ההשקעה היתה בענפי הפרמצבטיקה והתקשורת. בנוסף, השקיעו תושבי החוץ סכום דומה במניות ישראליות הנסחרות בחו"ל.



לעומת זאת, בענף איגרות החוב נרשמו בספטמבר מימושים כבדים בהיקף של מיליארד דולר במק"מים. זאת לאחר השקעות נטו של כ-1.2 מיליארד דולר בחודשיים הקודמים. סך ההשקעות הישירות של תושבי החוץ בישראל, שעמד בחודשים הקודמים על 300 מיליון דולר, ירד בחודש ספטמבר והסתכם ב-165 מיליון דולר בלבד.



בנק ישראל פירסם גם את תמונת הראי של נתונים אלה - ההשקעות הפיננסיות של תושבי ישראל בחו"ל. בחודש ספטמבר השקיעו תושבי ישראל 260 מיליון דולר נטו במניות זרות הנסחרות בחו"ל, כאשר רק 30 מיליון דולר מתוכם הושקעו על ידי הגופים המוסדיים. בתחום איגרות החוב נשמרת יציבות ביחס לחודש שעבר, כאשר היקף ההשקעה עומד על 250 מיליון דולר בספטמבר לעומת 270 מיליון באוגוסט. כאן תופסים המוסדיים חלק נכבד מסך ההשקעה עם היקף השקעות של 170 מיליון דולר. ההשקעות הישירות של תושבי ישראל בחו"ל הסתכמו ב-438 מיליון דולר והתרכזו בענפי הבנקאות, הדלק והתעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully