וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכר למגזר הציבורי יעלה את מחיר הארנונה?

2.11.2010 / 18:15

ראשי הרשויות המקומיות מזהירים את שר האוצר - הרשויות לא יוכלו לשלם את מחיר ההסכם עם ההסתדרות. אם יידרשו, התושבים ייפגעו. רון חולדאי: מצב השלטון המקומי אינו מאפשר נטל נוסף

הרשויות המקומיות הודיעו היום לשר האוצר שלא יוכלו לממש את הסכמי השכר שנחתמו הלילה בין האוצר להסתדרות, אלא אם כן יקבלו שיפוי מלא מהמדינה. בהודעה לתקשורת שהפיץ מרכז השלטון המקומי, נטען כי ההסכם משית על הרשויות עלות של 350 מיליון שקל.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות-תרשיחא, שלמה בוחבוט, אומר בהודעה כי "השר שטייניץ חתם על הסכם שכר, ועכשיו הוא מצפה שהרשויות המקומיות ישלמו את מחיר ההסכם עם ההסתדרות? ללא שיפוי מלא מהמדינה למימון תוספות השכר, הן לא ישולמו. כואב לנו על העובדים - הם בהחלט ראוים לפיצוי הולם ולתוספות שכר, אך אם משרד האוצר חושב שהרשויות המקומיות - שקופתן ריקה בגלל הגזירות הממשלתיות, יממנו את תוספות השכר עליהן התחייב הלילה שר האוצר בפני מזכ"ל ההסתדרות כדי למנוע את השביתה, יש בידיו טעות".

בוחבוט טוען כי "שר האוצר שוכח שעדיין לא הושג הסכם במו"מ עם הרשויות המקומיות להשבת תקציבי החובה והחינוך בסך 1.1 מיליארד שקל שגזלה המדינה מקופת הרשויות, וכבר ממהר להטיל גזירה נוספת. כבר כיום נאלצות יותר מ-15 רשויות להלין את שכר עובדיהן".

יו"ר פורום ה-15ו ראש העיר תל אביב רון חולדאי אומר כי "מצבו של השלטון המקומי אינו מאפשר נטל תקציבי נוסף על הרשויות". ראשי הרשויות זועמים על כך שאפילו לא שותפו במו"מ ומישהו החליט עבורם שהם ישלמו את המחיר, ומביעים פליאה, כך בהודעה, על כך שלא שותפו במו"מ ומישהו החליט עבורם שהם ישלמו את המחיר.

בהודעה נטען כי בעוד שמשרדי הממשלה מפוצים באופן אוטומאטי ע"י משרד האוצר למימון תוספת השכר לעובדיהם, הרי שלשלטון המקומי אין שום מנגנון פיצוי אוטומאטי מתקציב המדינה, ואת המחיר יאלצו שוב לשלם התושבים – ע"י העלאת הארנונה ופגיעה באיכות החיים.

בוחבוט, חולדאי וריפמן קוראים לשר האוצר וליו"ר ההסתדרות, להיוועד במשותף ולקבוע את מנגנון השיפוי שיאפשר את מימוש ההסכם ושיפור תנאי העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully