וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון צפוי לחייב את חברת החשמל לפרוס רשת אינטרנט מהירה גם בפריפריה

אמיר טייג

2.11.2010 / 18:06

מנכ"ל המשרד המליץ לשר כחלון להחמיר עם חברת חשמל ולחייבה לפריסה בכלל הארץ, בדומה לבזק ו-HOT



חברת התקשורת של חברת חשמל תחויב לפרוס את התשתיות שלה בכל חלקי הארץ, כולל בפריפריה, כך המליץ מנכ"ל משרד התקשורת, עדן ברטל, לשר משה כחלון. שר התקשורת נוטה בשלב זה לקבל את עמדת מנכ"ל משרדו. המשמעות היא כי חברת חשמל תחויב לבצע על פי רישיונה השקעה נרחבת יחסית בתשתיות תקשורת, יותר מהכוונה המקורית שלה. הערכות הן כי מדובר בהשקעות של מעל מיליארד שקל, אשר יאפשרו לחברת חשמל לספק שירותי אינטרנט מהיר אשר יתחרו בשירותים של בזק ו-hot.



אופי הרישיון למתן שירותי תקשורת אשר כחלון מתכוון לתת לחברת החשמל מעסיק גורמים רבים בענף. החברה ביקשה לקבל רישיון של מפעיל פנים ארצי ייחודי, אשר מעניק לה את הזכות לבחור היכן לפרוש את התשתיות שלה לפי אזורי הביקוש. מדובר ברישיון נוח יחסית לחברת החשמל, שכן היא יכולה לבצע השקעות רק באזורים בהם היא בטוחה בביקוש הגבוה לשירותים אלו. מנגד, hot ובזק מחזיקות ברישיון מסוג שונה, הנקרא רישיון כללי. רישיון זה מחייב אותן לפרוש רשת גם מחוץ לאזורי הביקוש הגבוה, כלומר לישובים קטנים יותר בפריפריה. חובה זו, הנקראת חובה אוניברסלית, עולה לחברות האלו כסף רב, אך היא בעל ערך ציבורי רב לפריפריה ולתחרות. משרד התקשורת צפוי להחליט לחייב את חברת החשמל ברשיון כללי, כלומר בפריסה אוניברסלית.



ביום ראשון האחרון שלחה חברת הכבלים hot מכתב לשר התקשורת, לשר האוצר ולראש הממשלה בו היא דורשת כי כחלון יעצור את הליך מתן רישיון התקשורת לחברת חשמל ויאפשר ל-hot ולחברות נוספות בשוק להשמיע את עמדתן בנושא לפני שהמשרד יקבל החלטה בנושא. hot כובלת על כך כי ההליך בוצע ללא שימוע. במכתב מאיימת hot, באמצעות עורך הדין גד טיכו ממשרד כספי, כי היא עשויה לפנות לבג"ץ כנגד המשרד בטענה כי הליך ההחלטה היה פגום.



"קיים חוסר סבירות קיצוני בעובדה שלא ניתן משקל כלשהו לאינטרסים של hot, ולא ניתנה לה זכות שימוע כדין, ובפרט נוכח הפגיעה הקשה בזכות הקניין שלה". עוד כותבת hot כי "מתן רישיון לפי חוק התקשורת לחברת חשמל עומד בניגוד להוראות חוק משק החשמל ובניגוד להוראות חוק התקשורת, וקידום ההליכים לקראתו בלא שבוצעו תיקוני החקיקה הנדרשים יהא בלתי חוקי ויעמוד בניגוד לאמור בהחלטת ממשלה". למעשה טוענת hot כי למשרד אין סמכות חוקית לאשר לחברת החשמל לפעול בתחום התקשורת, בלא שביצע שינויי חקיקה.



hot צפויה להיפגע מהכנסת חברת המחשמל לתחום תשתיות התקשורת הקווית, שכן הדבר עשוי להגביר את התחרות בתחום. ב-hot וגם בבזק טוענים כי אין מקום להכניס את מונופול החשמל לתחום, וזאת מאחר שחברת החשמל תוכל לבצע סבסוד צולב בין השירות המונופוליסטי שאותו היא מספקת, כלומר חשמל, ובין שירותי התקשורת, בהם היא תתחרה ב-hot ובבזק. שתי החברות מפחדות כי חברת חשמל תוריד את המחיר של הישרות מתחת לרף הרווחיות עבורן. ההחלטה המתגבשת לתת לחברת החשמל רישיון כללי שיחייב אותה לפרוס רשת באזור הפריפריה, משפרת את מצבן של hot ובזק שחששו מתחרות לא מאוזנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully