וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת לזכויות הילד: כל גופי השידור יגבשו אמנה למניעת ניצול ילדים בתוך 90 יום

שחר רן

2.11.2010 / 18:26

באמנה יתחייבו גופי השידור לא להציג את הילדים ובתוכניות בדרך שעלולה להזיק להם ולשמם הטוב



ועדת הכנסת לזכויות הילד הודיעה כי כל גופי השידור בישראל יגבשו בתוך 90 יום אמנה לשידור טלוויזיה לילדים ובני נוער. באמנה יתחייבו גופי השידור למנוע ניצול של ילדים ובני נוער בהפקת תוכניות טלוויזיה ובתוכניות עצמן וכן לא להציגם בדרך שעלולה להזיק להם ולשמם הטוב, גם אם ניתן לכך אישור מהוריהם.



בדיון, שהתקיים היום, טענה גלית וידרמן, מנהלת פעילות ציבורית וסנגור ביוניסף כי אין להסתפק באמנה, אלא יש לפעול לחקיקה בעניין. "למה שהזכייניות לא יחליטו גם כמה זמן הן יקדישו לפרסומות?" אמרה "אי אפשר לסמוך על רצונן הטוב של הזכייניות כשמדובר בטובת הילדים".



יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון, החליט לדרוש מהרשות, שיזמה את האמנה, להפיץ את הטיוטה לכל הגופים המעוניינים לעיין בה. גופים אלה יתבקשו להעביר את הערותיהם בתוך 30 יום. "נוכחנו שאין מחלוקת קשה בין הצדדים, בהקשבה ושיח הדדי אפשר להגיע לנוסח מוסכם", אמר דנון. "חקיקה היא כלי שתמיד אפשר להשתמש בו אם אין הסכמה. לא נראה לי שזה יהיה המקרה".



ח"כ אורי אורבך אמר כי "אם כל הזכיינים מברכים על נוסח האמנה, אני מתחיל להיות מודאג. עם זאת ­ יש מציאות. טובת הילד היא לא להופיע בטלוויזיה, אבל יש טלויזיה, וילדים שמופיעים בה נכנסים למציאות מורכבת ולא רגילה. זה לא ריאלי לקבוע שילד לא ישתתף לעולם בתוכניות, ולכן האמנה יכולה להיות דרך טובה להגן על הילדים".



הרשות השנייה קיבלה את הערותיו של ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, שלפיהן ילד ייחשב כל מי שטרם מלאו לו 18. ביוזמת קדמן אף נוסף הסעיף שקובע כי יש להימנע מהצגת הילד בצורה פוגעת או משפילה. "המציאות היום פוגענית", אמר קדמן. "סקר שערכו במאגר מוחות מראה שרוב בציבור חושב שיש להגביל את השתתפות הילדים בתוכניות ושהמתכונת הנוכחית פוגעת בילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully