וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לשרם-פודים: רק יצחק שרם נותר חתום בשמו על הקבוצה

רם עוזרי

2.11.2010 / 18:51

דירקטוריון חברת שרם פודים גרופ עדכן היום כי החברה משנה את שמה לאס.אר.גרופ



הרבה שנים חלפו מאז רכשו שלושת השותפים יצחק שרם, יאיר פודים ואביגדור קלנר בשנות ה-90 ביחד עם אהרון דוברת, האיש החזק בכלל תעשיות של שנות ה-80, את פועלים השקעות (כיום פולאר) מבנק הפועלים.



בעשור האחרון קיבלו בעלי השליטה בקבוצה שכר בעלות כוללת של מעל 100 מיליון שקל. בשנת 2000 אף היה שרם שיאן השכר במשק עם משכורת בעלות של 15 מיליון שקל. את תזרים המזומנים הגדול הראשון השיגה הקבוצה בשנות ה-90 כאשר השלושה הצליחו להעביר עסקת בעלי עניין עם פועלים השקעות לקניית הקרקעות שהיו ברשות קלנר - לאחר שקיבלו הערכות שווי גבוהות עבורן. פועלים השקעות שילמה במזומן, ובבת אחת נפל על השותפות הרבה כסף.




אבל השקעות הנדל"ן בישראל ובארה"ב, השקעות התקשורת, המחזור והפיננסים של הקבוצה לא צלח, והמשבר האחרון העמיד אותה מול שוקת שבורה. הראשון שנפרד מהשלושה היה אביגדור קלנר. ממנו נפרדה הקבוצה ב-2007 בתקופה בה הוא נחקר בחשד למסירת מידע פנים לקובי בן גור.



שמו הוסר משם הקבוצה, שנהפכה לשרם פודים גרופ. את 2008 סיימה הקבוצה עם קריסה בהכנסות ל-151 מיליון שקל, לעומת יותר ממיליארד שקל ב-2007 וב-2009 עסקו בחברה יותר מכל בהסדר חובות לבעלי האג"ח של החברה, וכאשר הגיע החברה להסדר בעלי אג"ח עם דן בן דוד לפני כחודש, הגיש פודים את התפטרותו מהדירקטוריון. הוא אולי נותר בעל מניות - אך שרם נותר לבדו חתום בשמו על השותפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully