וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לעובדים שלכם לעבוד

מאת ג'סטין פוקס

3.11.2010 / 6:49

מנהלים רבים שוגים כשהם מבצעים בעצמם משימות שניתן להשאיר בידי העובדים



>> בוב פוזן, יו"ר לשעבר בחברת mfs אינווסטמנט מנג'מנט ומרצה בכיר בבית הספר למינהל עסקים של הרווארד, מכהן גם כיועץ משפטי משותף ברשות לניירות ערך בארה"ב (sec). נפגשנו כדי לדבר על הדרך הנכונה לחלק את תשומת הלב הניהולית.

"מנהלים בכירים אומרים פעמים רבות שהם קובעים את סדר העדיפויות שלהם, ואז מחליטים כיצד ליישם אותו", הוא אומר. "אבל בתהליך הזה מנהלים רבים עושים טעות אחת קריטית - הם לא יודעים להאציל סמכויות. הבחנתי בכך כשחנכתי מנכ"לים חדשים. הם אומרים: "אלה חמש המשימות החשובות עבור החברה. מי יהיה הטוב ביותר בביצוע כל אחת מהן? אני כמובן".



לפי פוזן, השאלה החשובה אינה מי הטוב ביותר בביצוע משימות בעדיפות גבוהה, אלא אילו מהדברים אתם, ורק אתם כמנכ"לים, יכולים לבצע? אם לא תשאלו את השאלה הזו, אופן הקצאת הזמן שלכם יהיה שגוי.



מה אתה עושה כדי לנהל את הזמן שלך באופן הנכון ביותר?



"אני מנסה להתמקד בדברים שאני, ורק אני, יכול לעשות. אלה עשויים לכלול פגישות עם רגולטורים בדרג גבוה, או ביקורים של לקוחות חשובים. המשמעות עשויה להיות שתצטרכו לגייס מנהלים בכירים נוספים, אך עליכם לעצור את עצמכם מלקחת מטלות או תפקידים נוספים".



ומה לגבי אלה מבינינו שאינם מנכ"לים?



"המפתח, כך גיליתי, הוא לשמור בצורה פנאטית על עקרון בסיסי: ?לכל אחד יש מרחב משלו'. במסגרת גישה זו, כל עובד נבחן כבעל עסק קטן והביצועים של החטיבה או הצוות הם באחריותו. כמנהל, התפקיד שלי הוא לספק לעובדים שלי משאבים, לתת להם הנחיה, ולעזור להם להיאבק באנשים אחרים בארגון הרחב יותר".



כיצד מחדירים את עיקרון הבעלות על המרחב?



"לא מתארים בפרטי פרטים את המשימות שהעובדים צריכים לבצע. במקום זאת, מציגים שורת עדיפויות כללית לשנה הקרובה, ונותנים לעובדים למצוא דרכים מסוימות ליישם אותן. עליכם גם לשאול אותם ואת עצמך: ?מה המדדים שלפיהם אני צריך לשפוט את ההצלחה שלכם?'"



-



הכותב הוא מנהל עריכה בקבוצת הרווארד ביזנס ריוויו



-



הסוגיה: איך מנהלים נכון את הזמן?



הפתרון: לעצור את עצמכם מלקחת מטלות נוספות - גם אם תצטיינו בביצוען



הדרך: תנו לאנשים אחרים לעבוד, קחו את עמדת הפיקוח ולא את העשייה עצמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully