וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטובר בתעשיית קרנות הנאמנות: שיא של 158 מיליארד שקל

אתי אפללו

3.11.2010 / 6:49

באוקטובר צמחה התעשייה ב-4.9 מיליארד שקל מהם 2.6 מיליארד שקל מגיוסים ו-2.3 מיליארד שקל שמיוחסים לעליות בבורסה. את הגיוסים הובילו קרנות אג"ח חברות וכללי שגייסו 3 מיליארד שקל. המגייס הגדול מתחילת השנה עם 4.6 מיליארד שקל - הראל פיא



>> הבורסה המשיכה לטפס באוקטובר, ויחד עמה טיפסה ועלתה תעשיית קרנות הנאמנות שסיימה את החודש עם שיא של 158.7 מיליארד שקל מנוהלים. על פי נתוני מיטב, באוקטובר צמחה התעשייה בכ-4.9 מיליארד שקל, מהם 2.6 מיליארד שקל מיוחסים לגיוסים ו-2.3 מיליארד שקל מיוחסים לעליית ערך הנכסים המנוהלים.



הקרנות המנייתיות גייסו באוקטובר 400 מיליון שקל - הגיוס הגבוה ביותר מתחילת 2007. הגיוסים הגבוהים באים על רקע חודש חזק נוסף בבורסה, שבו רשם מדד ת"א 25 עלייה של 3.9%. קרנות אג"ח חברות וכללי גייסו באוקטובר 3 מיליארד שקל, בהובלת הקרנות המעורבות 90/10 ו 80/20, ובמיטב מעריכים שקרנות אלו גייסו כמחצית מכלל הגיוס בקטגוריית קרנות האג"ח כללי וחברות באוקטובר.

הגיוסים באפיק האג"חי גם הם הגיעו לאור עליות שערים במדדי האג"ח הקונצרניות - מדדי תל בונד 20 ו-40 עלו באוקטובר ב-2.75%. קרנות אג"ח מדינה רשמו באוקטובר פדיונות של 800 מיליון שקל, בעיקר בקרנות השקליות הקצרות, וגם הקרנות הכספיות רשמו פדיונות של חצי מיליארד שקל באוקטובר. קרנות אגד החוץ סיימו את אוקטובר עם גיוס של 320 מיליון שקל.



הראל פיא, שנהנה משנה מוצלחת, גייס בקרנות המסורתיות שלו 517 מיליון שקל באוקטובר. את הגיוסים הובילה קרן הראל פיא 90/10, שגייסה 338 מיליון שקל. הראל מוביל את טבלת הגיוסים מתחילת השנה בפער ניכר מהמתחרים עם גיוס של 4.6 מיליארד שקל, שמתוכם 3.7 מיליארד שקל גויסו בקרנות מסורתיות. אלטשולר שחם שני בטבלת המגייסים מתחילת השנה עם גיוס של 2.3 מיליארד שקל. גם באוקטובר נהנה אלטשולר שחם מחודש חזק, עם גיוס של 427 מיליון שקל בקרנות המסורתיות. את הגיוסים באלטשולר הובילה הקרן אג"ח מדינה פלוס 10 עם גיוס של 142 מיליון שקל.



דש ניצב במקום השלישי גם בטבלת המגייסים מתחילת השנה עם גיוסים של כ-2 מיליארד שקל. באוקטובר נהנה דש מגיוס של 397 מיליון שקל בקרנות המסורתיות. פסגות ניצב במקום הרביעי עם גיוסים של 1.9 מיליארד שקל מתחילת השנה, אולם בעוד שאצל שלוש החברות המובילות את הטבלה מרבית הגיוסים הגיעו מהקרנות המסורתיות עתירות דמי הניהול, בפסגות הגיוסים מקורם בקרנות הכספיות. מתחילת השנה הציג פסגות פדיונות של כחצי מיליארד שקל בקרנות המסורתיות, ובאוקטובר הציג פדיונות של 24 מיליון שקל בקרנות אלו.



כלל פיננסים בתחתית



באוקטובר נהנו מחודש טוב בקרנות המסורתיות גם מנורה מבטחים עם גיוס של 277 מיליון שקל, אי.בי.אי עם גיוס של 237 מיליון שקל וילין לפידות עם גיוס של 223 מיליון שקל. כלל פיננסים, שניצב בתחתית הטבלה עם פדיונות של 115 מיליון שקל מתחילת השנה, נהנה גם הוא באוקטובר מגיוסים בקרנות המסורתיות בהיקף של 146 מיליון שקל. מתחילת השנה גייס כלל פיננסים 770 מיליון שקל בקרנות המסורתיות.



על פי בית ההשקעות מיטב, התשואה הממוצעת של התעשייה באוקטובר, לאור העלייה במדדי המניות, האג"ח הקונצרניות והאג"ח הממשלתיות, היתה 1.6%. קרנות אג"ח חברות וכללי בלטו לטובה כשרשמו תשואה של כ-2.2% בקרנות הקונצרניות ותשואה של כ-1.9% בקרנות אג"ח כללי, הקרנות המתמחות במניות בישראל עלו בכ-5.7%, הקרנות הגמישות זינקו בכ-5.5% ואילו הקרנות המתמחות במניות בחו"ל רשמו עלייה של כ-3.2%. קרנות אג"ח מדינה כללי עלו בכ-1.2%, קרנות אג"ח ממשלתיות צמודות מדד זינקו בכ-1.6% ואילו הקרנות השקליות רשמו עלייה קלה יותר, בשיעור של כ-0.6%.



הקרנות שבלטו לטובה באוקטובר בתחום המניות היו קרנות מניות נדל"ן (10.9%+), ואילו בתחום האג"ח בלטו קרנות ה-2.9%) high yield+). הקרנות שבלטו לרעה באוקטובר היו קרנות אג"ח צמודות מט"ח (1.0%-) וקרנות מניות יפן (2.8%-).



מתחילת השנה הקרנות הבולטות ביותר שייכות לקטגורית מניות היתר. כך למשל אפסילון יתר השיגה בינואר-אוקטובר תשואה של 37%, אחריה ניצבת ילין לפידות יתר עם תשואה של 31.6%, ואלטשולר שחם יתר במקום השלישי עם תשואה של 29%. את הירידות הגבוהות מתחילת השנה רשמו סימודן השקעות באג"ח, קרן אג"ח צמודות מט"ח שהשיגה תשואה של 16.4% בינואר-אוקטובר, מיטב אנרגיה ירוקה שהציגה תשואה של 15.7% בתקופה זו ויובנק חשיפה ליפן, קרן מנייתית עם חשיפה למדד הניקיי, שהציגה תשואה של 15% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully