וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישור בוטל - הפרטת בנק לאומי נדחתה

פנחס וולף

3.11.2010 / 13:40

לאחר מכירת מניות המדינה בבנק לאומי שאושרה עקרונית, תחויב ועדת הכספים לקיים הצבעה חוזרת בנושא, בעקבות דרישה מצד ח"כים שדרשו לשמוע את חוות דעת בנק ישראל

ועדת הכנסת תחויב לקיים הצבעה חוזרת על מכירת מניות המדינה בבנק לאומי, זאת בעקבות דרישה שהגישו היום (רביעי) חברי הכנסת חיים אורון (מרצ), שי חרמש ויעקב אדרי (קדימה) ויצחק וקנין (ש"ס). וקנין הגיש את הדרישה לרוויזיה, למרות שבהצבעה בבוקר הוא תמך במכירת המניות.

הדרישה להצבעה נוספת זו למעשה ביטלה את האישור העקרוני שניתן מוקדם יותר היום למכירת הבנק מרשות המדינה. עם זאת, כבר בישיבה בשעות הבוקר אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי אין אישור לבצע את המכירה לפני שהנושא יגיע לדיון בוועדת משנה של וועדת הכספים. בנוסף, דרש גפני מהנהלת הבנק לקבל תשובות בנושא העובדים עד לשבוע הבא.

החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, אמר במהלך דיוני הוועדה, כי מכירת החזקת המדינה בבנק לאומי מהווה מקרה בוחן לכל נושא הריכוזיות במשק, "דווקא היום כאשר ישנם כל כך הרבה דיונים בנושא הריכוזיות, יש לנו הזדמנות שבנק בישראל יפעל ללא גרעין שליטה - כפי שנהוג במדינות רבות בעולם. וזה מעין מבחן לכל אלו שמדברים על ריכוזיות", הסביר.

עוד במהלך דיוני הוועדה, הביע ח"כ חיים אורון (מרצ) הסתייגות מהעניין ואמר כי יש לדון איך נראה בנק בישראל בלי גרעין שליטה, "אני זוכר נאומים רבים שבנק לא יכול להתקיים כך, יש לשמוע את עמדת בנק ישראל בנושא זה". בתגובה, אמר המפקח על הבנקים, רוני חזקיה כי, "המדינה לא צריכה להיות בעלים של בנק, זאת ההשקפה של בנק ישראל".

בעקבות הדיונים על הפרטת החזקות המדינה, איים ועד העובדים של הבנק לפתוח בשביתה. יו"ר ועד העובדים בבנק, מירי רובינו, אמרה במהלך דיון של ועדת הכספים של הכנסת בנושא מכירת הבנק לגורמים פרטיים, כי "הנהלת הבנק ושר האוצר עינו אותנו. כנראה שנצטרך להראות להנהלת הבנק איך נראה בנק סגור. לא יאחר היום הזה מלהגיע".


עדכון ראשון - 11:02

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully