וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבניו תיקנה את הליקויים וחלוקת הזכויות בשדה חלץ לא תשתנה: לפידות תקבל 75% ואבניו 25%

ליאור זנו

3.11.2010 / 10:22

הממונה על הנפט במשרד התשתיות ביטל את הזהרתו כי יבטל הרישיונות בגין ליקויים שהתגלעו במקום



שלב נוסף בסכסוך בין לפידות חלץ של יעקב לוקסנבורג, לאבניו של מנדל מוצ'קין, על רישיונות החיפוש "אירוס" ו"כוכב" שבשדה חלץ בא אל סיומו. לפידות חלץ מודיעה היום כי הממונה על הנפט במשרד התשתיות ביטל את מכתב ההתראה בו הזהיר כי יבטל את הרישיונות, מאחר ואבניו תיקנה את הליקויים שהתגלעו במקום.







מכתב ההתראה היה למעשה רק קלף נוסף ב"קרב" על חלוקת הרישיונות בין לוקסנברג למוצ'קין. כיום, מחזיקה לפידות חלץ ב-25% מהרישיונות ואבניו ב-75% הנותרים, כאשר היא גם משמשת כמפעילת הקידוח. על פי הסכם בין לפידות לאבניו מלפני מספר חודשים, במקרה של התראה לביטול הרישיון ישתנו יחסי הכוחות בין שתי השותפויות - 75% יעברו ללפידות והיא תהפוך למפעילת הרישיון ו-25% למוצ'קין.



היום מסתבר ששינוי הכוחות לא בוצע לבסוף. במקום זאת, התחייבה אבניו למנות "קבלן מנוסה ובעל מוניטין" שיבצע את תוכנית העבודה, ויקבל עבור עבודתו 250 אלף דולר. קבלנית הקידוחים הכמעט יחידה היום בישראל הינה לפידות, חברת האם של לפידות חלץ וככל הנראה מדובר בה. בנוסף, במקום העברת הזכויות בכל שני הרישיונות, תעביר אבניו 25% ללפידות בשתי בארות - "חלץ1" ו"חלץ37", המפיקות כ-55 חביות נפט ביממה. כעת יעמדו הזכויות בבארות על 50% לאבניו ו-50% ללפידות חלץ, והזכויות בשני הרישיונות לא ישתנו.



מדובר בשני רשיונות קידוח שהרכיבו את שדה חלץ המיתולוגי ומהם מופקת כבר מספר שנים כמות קטנה של נפט - כמה עשרות חביות ביום וקיים בהם פוטניאל לקידוחים נוספים. רישיון חלץ-כוכב ממוקם באזור אשקלון ומשתרע על פני 230 דונם.



תוכנית העבודה כללה את הכנתו של שדה חלץ לקידוחים חדשים בהשקעה של כמה מיליוני שקלים הכוללים ניקוי בורות. עד תחילת ספטמבר אמור הייתה אבניו לבצע קידוח אקספלורציה ברישיון, אך בשל קשיי נזילות לא עמדה בתוכנית העבודה המקורית.



כבר לפני כשנה התריע הממונה על הנפט במשרד התשתיות כי הרישיון יבוטל במידה שלא תבוצע שורה של עבודות בהתאם לתנאי הרישיון, על פי סעיף 55 לחוק הנפט. כעת תנסה לפידות לתקן את הליקויים ולשוב לתוכנית המקורית תוך חודשיים, וכך להעביר את מרבית האחוזים ברישיונות לחזקתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully