וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרישי הנדל"ן מאיימים על תושבי נווה צדק

איילה חננאל

3.11.2010 / 12:00

תושבי נווה צדק חשים מאויימים על ידי יזמי הנדל"ן הבונים מגדל מגורים בשכונה. התושבים הגישו עתירה לעצירת הבנייה וקיבלו מכתב המאיים בתביעה אישית בגין "נזקים על סך מיליוני שקלים"

מאבקם של תושבי נווה צדק ושכונת פלורנטין כנגד הבנייה בדרום תל אביב עורר ככל הנראה את זעמם של יזמי הנדל"ן באזור, ששלחו לאחרונה מכתבי איומים נגד ראשי העמותה שמרכזת את מאבק התושבים. לפני כשבועיים עתרה עמותת תושבי נווה צדק נגד הבנייה באזור ולדברי חברי העמותה, כתגובה קיבלו חברי הוועד המנהל בעמותה בימים האחרונים מכתבי איומים הדורשים לבטלה. לדברי חברי עמותה, המכתבים כללו פניה אישית המאיימת לתבוע את הפעילים באופן פרטי בשל הנזק הכספי שלדברי יזמי הפרויקט נגרם להם.

במכתב שנשלח לחברי העמותה מטעם עו"ד אלי וילצ'יק בשם חברת "ליבר טוואר", צוין כי מדובר ב"עסקת מכר מקרקעין בסכום של מאות מיליוני שקלים". וילצ'יק טען כי החברה שילמה שבעה מיליון שקל לבעלי הקרקע, וכי אם לא תממש את האופציה על הקרקע תוך שלושה חודשים, תאלץ החברה להאריך את האופציה תמורת תשלום נוסף של שלושה מיליון". לפי הטענות, הגשת העתירה "הביאה לפגיעה מיידית בשיווק הפרויקט, ולנזק מיידי הנאמד בעשרות מיליוני שקלים". וכי מפאת דחיית מימוש האופציה, החברה "נאלצת להתמודד עם קשיי ליווי פיננסי של הפרויקט".

בסיום המכתב שהוגש לראשי העמותה, כותב עו"ד וילצ'יק כי בכוונת חברת ליבר טוואר לאמוד את נזקיה, "ולפעול כנגד עמותת התושבים וכנגד כל אחד מחבריה באופן אישי על מנת להיפרע מכל נזק שנגרם ועוד ייגרם בגין הליך סרק זה בו נקטתם".

"מהלך עלינו אימים"

התושבים שקיבלו את המכתב, הגדירו את המהלך כ"ניסיון להלך אימים". במכתב התשובה של ב"כ העמותה, עו"ד און צוק, נטען כי "שליחת המכתבים מהווה עבירה על תקנות האתיקה, חדירה לפרטיות, וכן הטרדה ואיומים כלפי העמותה וחבריה הפועלים בהתנדבות למען מטרות ציבוריות הנוגעות לכלל תושבי תל-אביב-יפו והינה הליך בלתי ראוי".

עו"ד וילצ'יק אמר בתגובה לטענות אלה כי המכתב ששלח הוא "אקט ראוי של אזהרת העותרים באחריות האישית שהם יאלצו לשאת, בגין הנזקים שעתירתם עלולה להוביל אליהם. עתירה עולה להגיש אלף שקל, פרויקט בנייה כה גדול עולה מיליונים".

כזכור, כחלק ממאבקם של תושבי נווה צדק כנגד הבנייה המסיבית בדרום תל-אביב, הגישו בחודש ספטמבר האחרון עמותת תושבי השכונה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בת"א, על מנת לעצור את בנייתו של מגדל ענק נוסף – מגדל ליבר - הנמצא בגבולה הצפון מזרחי של השכונה, סמוך למגדל נחושתן. העתירה הוגשה נגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל-אביב, הועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל-אביב יפו והיזמים. זאת לאחר שנדחו דרישות התושבים והוועדה המקומית להתאים את הבנייה לגובה ואופי האזור, להקים תשתיות המתאימות לשכונת מגורים כדוגמת בתי ספר, גני ילדים, מתנ"סים, ולערוך תכנון כולל שיתחשב בצרכי הציבור .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully