וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: הכנת תקציב הביטחון לקתה בחסר

פנחס וולף

3.11.2010 / 12:55

משרד האוצר הגיש לראשונה את תקציב הביטחון ליו"ר הכנסת, אך לא רק ברכות נשמעו מצד הנוכחים. שר האוצר: "ההכנה המשותפת של התקציב עם מערכת הביטחון לקתה בחסר"

שר האוצר יובל שטייניץ הגיש היום (רביעי) את תקציב הביטחון ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין וליו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צחי הנגבי. זוהי הפעם הראשונה שמשרד האוצר הוא זה שמגיש את תקציב הביטחון ולא מערכת הביטחון ושטייניץ אף בירך על המהלך ואמר: "טוב שיש פיקוח. ישראל היא מדינה שיש לה צבא ולא צבא שיש לו מדינה. הצבא הוא לא מדינה בתוך מדינה". אולם הוסיף וטען כי "עדיין, ההכנה המשותפת של התקציב עם מערכת הביטחון לקתה בחסר".

לדברי שטייניץ, "אומר בעדינות שיש מקום לשיפור, אבל זו פעם ראשונה שהאוצר מגיש את תקציב הביטחון לכנסת. הסיבה היחידה שהתקציב מוגש בחוברת נפרדת, היא העובדה שמדובר בחומר סודי ביותר. מה שקרה בשנים האחרונות שמערכת הביטחון הגישה את התקציב היה מנוגד לחוק". שר האוצר סיפר שתחילה מערכת הביטחון דרשה להמשיך בנוהג הישן, אולם, "הזהרתי שיוגשו שני תקציבים: של מערכת הביטחון ושל משרד האוצר. לשמחתי, החוק והשכל הישר ניצחו. בשנים הקרובות נשאף להגביר את הפיקוח על מערכת הביטחון".

יו"ר הכנסת, ריבלין, אמר בעת קבלת התקציב כי, "הסדר הפרלמנטרי מחייב תיקון של עיוות שנמשך שנים רבות, בהן התקציב היה מוגש על ידי מערכת הביטחון ורב הנסתר על הנגלה".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי (קדימה) גיבה את התעקשות שטייניץ שהאוצר יגיש את תקציב הביטחון. "השינוי הזה מבורך", הוא אמר. "זה נראה פרוצדוראלי, אך יש בו כדי לחזק את הרצון שהציבור ידע לקיים פיקוח ובקרה על התקציב הגדול ביותר בישראל. דבר אחד לא השתנה: החוברת אינה מגיעה לידיעת הכנסת. 110 מתוך 120 חברי כנסת אינם חשופים לתוכנה. זאת אחריות ומעמסה על כתפיהם של עשרת חברי הכנסת שמפקחים על תקציב הביטחון". כזכור, תקציב הביטחון לשנת 2011 יעמוד על 54 מיליארד ו-250 מיליון שקלים, והתקציב לשנת 2012 יעמוד על 55 מיליארד שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully