וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינרוט: "אל תגידי לי שעל ראש הגנב בוער הכובע - אני לא גנב"; התובעת: "לי אין יחצ"ן"

עמית בן-ארויה

3.11.2010 / 14:17

בתחילת עדותו היום האשים וינרוט את התובעת כהנא בהשפעה על כותרות מגמתיות נגדו בעיתונים



חקירתו הנגדית של פרקליט הצמרת עו"ד יעקב וינרוט נמשכה אתמול בבית המשפט המחוזי בתל אביב. כמו בדיונים קודמים, התובעת עו"ד שרון כהנא ווינרוט החליפו גידופים. "על ראש הגנב בוער הכובע", זרקה לו התובעת. וינרוט ביקש בהמשך הדיון שהתובעת לא תצעק עליו כי הוא יצעק עליה אחר כך.







לפי כתב האישום, וינרוט וויטה ניהלו יחסי תן וקח מסוף שנות ה-90. וינרוט טיפל בבעיה משפטית של ויטה, שהיקשתה על קידומו במס הכנסה תמורת שכר טרחה מופחת שהסתכם בכ-20 אלף שקל, ואילו ויטה טיפל בלקוחות של וינרוט, בבני משפחתו ובחברות שבבעלותו. לפי האישום, ב-2003 אישר ויטה הסכמי מס חריגים ללקוחות של פרקליט הצמרת - מיכאל צ'רנוי, גאידמק והיהלומן דן גרטלר.



בעבור הסכמי מס אלה, קיבל וינרוט כ-32 מיליון שקל. לווינרוט מייחסת הפרקליטות עבירות שוחד והלבנת הון ואילו רו"ח שוקי ויטה מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. מאז האישום, הוא מושעה בעבודתו ברשות המסים. הדיון מתנהל בפני שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גלעד נויטל.



בתחילת עדותו היום האשים וינרוט את התובעת כהנא בהשפעה על כותרות מגמתיות נגדו בעיתונים. "לי אין יחצ"ן", העירה לו התובעת. בדיון עלתה סוגיית המעורבות של וינרוט בהליך של ויטה בבית הדין לעבודה כדי לאפשר את קידומו המקצועי חרף הרשעתו בפרשת שפיכת מים על מבקרת מס הכנסה ב-97'. וינרוט גרס כי התובעת מנסה לנפח את היקף העבודה בתיק כדי להראות שהמחיר שגבה בסך 20 אלף שקל ב-20 תשלומים היה נמוך. "מה שאת עושה זה דמגוגיה. את רוצה לנפח את התיק הזה. שני היה מחתים אותי כמעט על כל מסמך בתיק", אמר וינרוט.



כהנא עמדה על המסמכים השונים שהוגשו בתיק כדי להוכיח עבודה רבה מצד וינרוט. זה גרס כי את מירב העבודה בתיק ביצע עו"ד צחי שני שעבד אז במשרדו. "יש לי הערכת חסר של שכר טרחה כי אני לא גובה לפי שעות", העיד וינרוט. "הכרת את התיק, חתמת על המסמכים וטענת בתיק, הטיחה בו התובעת. תשובת וינרוט: "את כובדו של התיק לא נטלתי על כתפי, אבל הייתי מעורב. ההחלטה העקרונית מה לעשות בתיק היא שלי", הגיב וינרוט. קודם לכן הדגיש בנוגע לגביית שכר הטרחה מוויטה ש"אין אלגוריתם לגביית שכר טרחה".



תוך כדי הדיון, כפי שקרה גם בדיונים קודמים, התלהטו הרוחות. "אל תצעקי עלי, כי אחר כך אני אצעק עליך", אמר וינרוט לכהנא. ומיד חזר על טענתו מדיונים קודמים שכהנא תידרכה את ניצב יוחנן דנינו שלא לומר במשפט ש"אין תיק נגד וינרוט", כפי שאמר לה, ככל הנראה, כשיחת חולין בפגישה בפרקליטות שנועדה לרענן את זכרונו לפני שהעיד. "אני לא עושה רענון ולא מדווח לסנגוריה. אני לא אומר לניצב לא להעיד", הטיח.



בשלב מסוים בחקירתו, כששאלה התובעת על מעורבותו באחד מהסכמי המס שאינם בכתב האישום, פלטה לעברו "על ראש הגנב בוער הכובע". וינרוט לא נותר חייב: "אל תגידי לי על ראש הגנב בוער הכובע. אני לא גנב". לאחר שווינרוט קטע את שאלותיה דרשה ממנו כהנא להבטיח לה לא להתערב בשאלות. אני מבטיח רק לבית המשפט, ענה.



אתה אחד מעורכי הדין הפליליים הטובים בישראל, פתחה. וינרוט קטע אותה מיד בציניות ואמר: "אני גנב, שקרן שגונב מהשותפים. כמה כתבי אישום את מחברת כדי לחבר את התזה שלך. יש גבול למה שאת יכולה לטעון. את מאשימה האשמה שמינית או תשיעית. אם בסוף תבקשי להרשיע באישומים שאינם בכתב האישום אז המצב שלך חמור".



וינרוט יוצג בדיון על ידי עורכי הדין דן שינמן, איריס ניב-סבאג, עודד גזית, דפנה ליבאי, גרשון גונטובניק, ירון קוסטליץ ורונן מנשה. ויטה יוצג על ידי עורכי הדין אלון ומורן כרמון. הפרקליטות מיוצגת על ידי עורכי הדין כהנא, יפעת שטיין ורותם שגיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully