וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיילוט מתחיל - צפו בפריסת מצלמות המהירות החדשות

דניאל שמיל

3.11.2010 / 18:08

במסגרת הפיילוט יופעלו 10 מצלמות מהירות בכביש 4, כביש ואדי ערה וכביש 31, ועוד 11 מצלמות רמזורים



המשרד לביטחון פנים מתחיל בימים אלה בפריסת מצלמות המהירות החדשות, המכונות "גסטו", ופירסם את המקומות בהן אמורות להיות מותקנות.



עשר המצלמות הראשונות שישתתפו בפיילוט יותקנו בכביש 4, בין צומת בנימינה לצומת הרוא"ה (ארבע מצלמות בטווח של 10 ק"מ), בכביש 65 (ואדי ערה) יותקנו ארבע מצלמות באזור אום אל פאחם (בטווח של 12 ק"מ) ובכביש 31, בין צומת שוקת לתל ערד יהיו שתי מצלמות בקטע דרך שאורכו 30 ק"מ.
בנוסף, יותקנו גם 11 מצלמות רמזור בצמתים שונים ובהם נחל חדרה, אחיהוד, הוד השרון, מורשה, פלוגות וגבעתי.



המצלמות יוזזו בין עמדות שונות, ועל כל מצלמה פעילה, תהיה עמדת הפעלה ריקה ועוד עמדת דמה. המרחק בין שתי עמדות יהיה 3-2 ק"מ והמרחק בין עמדות פעילות 9-6 ק"מ. העמדות יוקמו בשני כיווני הנסיעה. כך, למשל, בקטע כביש דו-מסלולי באורך 18 ק"מ, יוקמו 12 עד 18 עמדות. שליש מהן יהיו פעילות, שליש יהיו עמדות הפעלה אליהן אפשר להעביר את המצלמה ושליש - עמדות דמה.



בחודש ינואר יסתיים הפיילוט ותתחיל פריסה בהיקף מלא. זו תכלול 60 מצלמות, ביניהן 40 מצלמות מהירות ו-20 מצלמות רמזור, 120 עמדות הפעלה נוספות ו-60 עמדות דמה.



עיקרון הפעולה של המצלמות לא מבוסס על רדאר או לייזר, אלא על טבעות ברזל המוטמנות בכביש. כאשר מכונית תעבור מעל הטבעת במהירות גבוהה, המהירות תיקרא על ידי הטבעות - שיפעילו את המצלמה הממוקמת על עמוד שלצד הכביש.



תמונת המכונית (באיכות 12 מגה פיקסל) תשוגר מיד למטה המשטרה, צוות של שוטרים יאשר את העבירה ותוך 96 שעות ינחת הדו"ח בבית הנהג. עלות רכישת המצלמות היא 147 מיליון שקל ועלות התפעול היא 450 מיליון שקל לעשר שנים.



יצוין כי מיקום מצלמות המהירות שונה בעקבות ביקורת שנמתחה על המשרד לביטחון פנים, כי המצלמות ממוקמות בכבישים בהם האכיפה קלה אך לא חיונית, בשל שיעור נמוך של תאונות דרכים. במשרד לביטחון פנים הסבירו את השינוי במיקום המצלמות: "השינוי בא כי המטרה של הפרוייקט היא צמצום תאונות הדרכים והגברת האכיפה - לא מכונת גבייה לאוצר. השינוי בא במקביל למלחמת חורמה בקיצוץ הצפוי לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולמען אכיפה מוגברת של משטרת התנועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully