וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נציבות שירות המדינה "מסמנת" את ראש מינהל התכנון הבא?

מאת שלומית צור

4.11.2010 / 6:48

בלעדי לטענת עמותת אדם טבע ודין, הנציבות הוסיפה דרישה לתואר בגיאוגרפיה או בהנדסה אזרחית כתנאי לתפקיד ראש מינהל התכנון. נציבות שירות המדינה: "הנושא נמצא בבדיקה"



>> עמותת אדם טבע ודין טוענת כי תנאי חדש שהוסיפה נציבות שירות המדינה לדרישות מהמועמדים לתפקיד ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, מחזק מאוד את סיכוייה של המועמדת בינת שוורץ לזכות במשרה.

לפחות שלושה מתמודדים הגישו את מועמדותם לתפקיד: מנהלת מחוז תל אביב במינהל התכנון, נעמי אנג'ל, מהנדס עיריית נתניה פול ויטל ושוורץ, לשעבר מתכננת הוועדה לתשתיות לאומיות, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון וסמנכ"לית תכנון במעצ.



בדרישות הסף שפורסמו לתפקיד הופיעה המלצה שלמועמד תהיה השכלה בגיאוגרפיה או בהנדסה אזרחית. מבדיקה שערך themarker, עולה כי שוורץ היא המועמדת היחידה שמחזיקה בתואר בגיאוגרפיה.



היועץ המשפטי של עמותת אדם טבע ודין, עו"ד אלי בן ארי, טוען כי השכלה זו אינה מנת חלקם של מרבית המתכננים הבכירים בישראל, והיא אינה נחשבת ההשכלה הבסיסית הנדרשת בתחום, כמו אדריכלות ותכנון ערים. לדבריו, ארבעת מנהלי התכנון שכיהנו בתפקיד עד כה, אחזו כולם בהשכלה באדריכלות ובתכנון ערים.



"לפיכך, הוספת ההכשרות בתחומים אלה לרשימת דרישות הסף מעוררת רושם של ניסיון להתאים את הדרישות למועמדים מסוימים", טוען בן ארי, שדורש לצמצם את תנאי הסף, או לחלופין לספק הסבר הולם לדרישות החדשות.



בנוסף, במכתב שהעביר בן ארי לנציבות שירות המדינה, הוא הביע חשש מכך שלממלא מקום נציב שירות המדינה, אהוד פראוור, שמונה על ידי ראש הממשלה לשלושה חודשים, יהיה חלק בבחירת המועמד לתפקיד. הבעיה בכך, לדבריו, היא שפראוור עומד בראש אגף מדיניות במשרד ראש הממשלה, ויש חשש שהוא עדיין עוסק באופן פעיל בגיבוש ובקידום הרפורמה בחוק התכנון והבנייה.



"אנו מוצאים לנכון להתריע כי אם פראוור ישמש נציג הנציבות בוועדת האיתור למינהל התכנון, יהיה בכך משום פגם בעבודת הוועדה", ציין בן ארי. "פראוור יישא עמו מטען מקצועי ספציפי בבואו לוועדה, שאמורה להמליץ על מועמד לניהול התחום שעל שינויו עמל פראוור בחודשים האחרונים. מצב דברים זה מעלה את החשש לקיומו של משוא פנים בהליך האיתור, באופן כזה שהמועמד שיומלץ על ידי הוועדה לא יהיה המועמד המקצועי והראוי ביותר, אלא המועמד שלא יערים קשיים על קידום הרפורמה", טוען בן ארי. הוא המליץ למנות לחבר בוועדה נציג אחר מנציבות שירות המדינה, שאינו פראוור.



מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה: "הנושא נמצא כעת בבדיקה של הגורמים המקצועיים בנציבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully