וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת לא מוותרת: שוקלת להישאר באפיק השידור 22 - עד 2015

מאת אופיר בר-זהר

4.11.2010 / 6:48

סיכוי גבוה כי אם קשת תבחר במהלך, גם רשת תישאר באפיק עד תום תקופת הזיכיון



>> בעלי המניות בזכיינית ערוץ 2 קשת מאוכזבים מנוסח החוק המסתמן בעניין הרישיונות ורבים מהם מצדדים באפשרות להישאר באפיק 22 במסגרת הזיכיון ככל שניתן - כך נודע ל-themarker.

הישארותן של קשת, רשת או שתיהן באפיק 22 עד 2015 עלולה לפגוע ברצונם של ערוצים חדשים להיכנס לשוק, על-אף שאינה מונעת אותה. באחרונה נערכו כמה ישיבות של בעלי המניות בקשת, שעסקו בסיום הקרב של החקיקה בנושא המעבר לרישיונות ובתוצאותיה המסתמנות. רבים מהנוכחים בישיבות הביעו חוסר שביעות רצון ואכזבה מהנוסח הצפוי של החוק, ובעיקר מהמפנה שהתקבל בעניין אפיק 22, שבו לא יהיה שום ערוץ מסחרי.



גורמים רבים בדירקטוריון קשת הביעו חשש מפירוק ערוץ 2 כמכלול, מעתידה של קשת ומעתיד חברת החדשות. לטענתם, מדובר בהתעלמות מהסיכונים הכרוכים בשבירת ערוץ שקיים קרוב ל-20 שנה והרגלי צפייה של ציבור שלם.



עם זאת, נראה כי אם קשת תבחר לדבוק באפיק 22, קיים סיכוי גבוה שרשת תעשה זאת גם כן - ותמשיך לחלוק עמה בערוץ. גורמים אחרים בשוק מאמינים כי בקשת כבר מייחלים לקבל שליטה על שבוע שידורים שלם, בעיקר בתקופה זו שבה יש לחברה יתרון מובהק בתחום התוכן, שאותו תוכל למנף.



אם אחת מזכייניות ערוץ 2 תחליט להישאר באפיק עד למועד המאוחר ביותר למעבר לרישיונות ב-2015, הדבר עלול לפגוע בערוצים חדשים שמתכוונים להיכנס לשוק ויירתעו מהמשך קיומו של ערוץ 2. המהלך לא ימנע כניסת שחקנים חדשים, ויש לזכור כי עד לפני שבועות אחדים - כששר התקשורת משה כחלון הודיע כי שום ערוץ מסחרי לא ישכון באפיקים 22 ו-10 - גם מתחרים חדשים היו צריכים לצפות לתחרות מצד בעל רישיון באפיק הטלוויזיה הפופולרי ביותר בישראל.



לצד רצונן של זכייניות הטלוויזיה ברישיונות שיתנו להן אופק וימנעו מהן את הצורך לגשת למכרז פתוח בכל כמה שנים, לחברות היו תקוות כי התמלוגים שהן משלמות למדינה בסך 4% מההכנסות יקטנו, וכי רמת הרגולציה תופחת באופן משמעותי - דבר שלא עתיד לקרות. עד כה, רשת היתה זו שהוזכרה כמועמדת הרצינית ביותר לדבוק באפיק 22 עד 2015, אך כעת מסתמן כי גם בקשת נשמעים קולות דומים.



בהישארות באפיק קיימים גם חסרונות כמו המשך שידור של חלק מהשבוע בלבד בעוד מתחרים חדשים עלולים לעלות ולקחת נתח מהשוק על פני שבוע שידורים שלם, המשך מחויבות להוצאות שנקבעו במכרז והמשך השקעה באפיק שצפוי להתקיים בעוד ארבע שנים בלבד.



מקשת נמסר בתגובה כי "אנו לא מגיבים לדיונים פנימיים של דירקטוריון החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully