וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה-ארגון בדיסקונט: פעילות ניהול התיקים במרכנתיל תמוזג עם תכלית

מאת אתי אפללו

4.11.2010 / 6:48

בלעדי דיסקונט הוציא את פעילות ניהול התיקים ממרכנתיל, לאחר שהוציא מהבנק את פעילות הגמל וקרנות הנאמנות מוקדם יותר השנה



>> בנק דיסקונט החל ברה-ארגון בפעילות ניהול התיקים בחברות-הבנות. דיסקונט ימזג את פעילות ניהול התיקים בחברה-הבת מרכנתיל עם פעילות ניהול התיקים בחברה-הבת תכלית. למעשה, מרכנתיל ימכור את הפעילות לתכלית. הבנק הקמעוני מרכנתיל ובית ההשקעות תכלית הם חברות-בנות בבעלות מלאה של דיסקונט (100%).

בסוף הרבעון השני של 2010 ניהל תכלית 1,581 תיקי השקעות בשווי של 2.43 מיליארד שקל. מרכנתיל ניהל באמצעות מרכנתיל שוקי הון תיקים בהיקף של 2 מיליארד שקל. מרכנתיל שוקי הון מחזיק 50% בחברת מרכנתיל גולדהר, המנהלת תיקים בחו"ל בהיקף של 400 מיליון שקל, ועדיין לא ברור אם פעילות זו תיכלל במיזוג.



זוהי הפעילות השלישית של מרכנתיל בשוק ההון שנמכרת בשנה האחרונה. באפריל האחרון מימש מרכנתיל אופציה למכירת אחזקותיו (49%) בקופות הגמל שהחזיק עם בית ההשקעות הדס ארזים (בהיקף של 3.4 מיליארד שקל), ובאוגוסט הושלמה העסקה; ברבעון השני של 2010 רשם מרכנתיל רווח של 28 מיליון שקל בגין המכירה.



בספטמבר מכר מרכנתיל לחברת הביטוח איילון את קרנות הנאמנות תמורת 6.5 מיליון שקל. למרכנתיל היו 18 קרנות נאמנות שניהלו נכסים בהיקף של 433 מיליון שקל. לפי רפורמת בכר, הבנקים צריכים למכור את אחזקותיהם בקופות גמל ובקרנות נאמנות, כאשר לבנקים קטנים, כמו מרכנתיל, יכולים לעשות זאת עד 2013, ומרכנתיל, בניהולו של יעקב טננבאום, בחר להקדים את מועד המכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully