וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות ברישיון ערוץ המוסיקה: פחות מוסיקה, יותר לייף סטייל

מאת אופיר בר-זהר

4.11.2010 / 6:48

בלעדי מועצת הכבלים והלוויין פירסמה שימוע בעניין שינויים ברישיון הערוץ. היקף תכני הלייף סטייל יועלה מ-5% ל-12% מכלל השידורים



>> מועצת הכבלים והלוויין מתכוונת לשנות את כללי רישיון ערוץ המוסיקה 24, כך שיתאפשרו שידורים של יותר תוכניות לייף סטיל. שינוי נוסף יהיה בהגדרה "שידורי מוסיקה ישראלית", שתחול גם על תוכניות שאינן בהכרח משדרות מוסיקה (דוגמת תוכניות שעוסקות באמנים), וכן על תוכניות העוסקות לא רק ביוצרים, בזמרים ובמלחינים - אלא גם בעיתונאי מוסיקה ובמבקרי תרבות.

המועצה פירסמה שימוע בעניין באתר שלה וקראה לכל המעוניין להגיש את עמדתו בנושא עד 17 בחודש. המועצה מסבירה כי מדובר בהמשך לבקשה שהגיש הערוץ באחרונה.



בין השאר שוקלת המועצה לשנות את ההגדרות ברישיון הערוץ כך שתחת הגדרת "שידור מוסיקה ישראלית" ייכללו לא רק שידור מוסיקה ישראלית אלא גם "שידורים העוסקים במוסיקה ישראלית". הגדרה רחבה זו יכולה לכלול סוגים שונים של תוכניות כמו תעודה, תוכניות על אמנים והופעות שונות.



הגדרותיהן של "תוכנית מוסיקה ישראלית" ו"תוכנית מוסיקה ישראלית מעורבת" הורחבו כך שיוכלו לעסוק לא רק בזמרים, מלחינים, יוצרים ומוסיקאים - אלא גם במשוררים, עיתונאי מוסיקה, מבקרי תרבות ותקליטנים.



סעיף נוסף שהמועצה מעוניינת לשנות הוא זה שקובע כי לערוץ יהיה מותר לשדר תכנים בתחום התרבות והלייף סטייל בהיקף של 5% בלבד מכלל השידורים. המועצה מציעה להרחיב הגדרה זו כך ש-12% מתוכני הערוץ יורשו לעסוק בלייף סטייל. בנוסף, 6% בלבד מתכנים אלה יהיו מחויבים להיות משודרים בפעם הראשונה בערוץ. משמעות תוספת זו היא כי 6% מהתכנים יוכלו להיות משודרים לראשונה בערוצים אחרים (כמו בזכיינית ערוץ 2 קשת, שמחזיקה ב-44% מערוץ המוסיקה).



עוד מוצע כי אפשר יהיה להכיר בהשקעה של עד 3 מיליון שקל בתחום זה כהשקעה בהפקות מקור, בתנאי שסכום ההשקעה בפועל לא יפחת מ-24 מיליון שקל (צמודים למדד מדצמבר 2006) או מ-40% מהכנסות הערוץ.



בנוסף, ייאסר לשדר תוכניות אלה בין השעות 19:00 ל-23:00. בנוגע לסעיף זה, מוסבר כי "הטעמים לבקשת הערוץ הם חשיבות השידורים המכילים תכנים בתחום התרבות וסגנון החיים - הן מבחינה תוכנית והן מבחינה ציבורית; חשיפת הצופים לתכנים נוספים שיש להם זיקה למוסיקה; וטענת הערוץ כי אי-הכרה בתוכניות אלה כהשקעה בהפקות מקור, מטילה עליו נטל כלכלי כבד".



יו"ר המועצה, ניצן חן, מסר כי "הרציונל העומד מאחורי שינויים אלה הוא הרצון לאפשר לערוץ המוסיקה להתמודד עם השינויים בהרגלי הצריכה של תכני מוסיקה, וכן לאפשר לו לשדר תוכניות מוסיקה לצד תוכניות מוסיקה מעורבות המכילות שיעור ניכר של מוסיקה לצד תכנים נוספים.



"ההשקעה בהפקה מקומית לאחר השינויים לא תפחת - והיקף ההשקעות בתוכניות מעורבות שיותר לערוץ יהיה מצומצם ומוגבל. בכל מקרה, רוב רובו של זמן השידור בערוץ יורכב מתכנים מוסיקליים טהורים ומקצתו יכיל תוכניות מעורבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully