וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 48? זקנה מדי!

אביטל מולאי

4.11.2010 / 9:46

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת הגישה השבוע כתב תביעה נגד חברת "מי השרון טכנולוגיות", על סך 151,831 ¤, בגין פיטורי אישה בשל גילה

אורנה כבביה בת 48, פוטרה אחרי 9 שנות עבודה, מכיוון שהמעביד ביקש "להצעיר" את המשרד. היום הוגש כתב תביעה נגד החברה המפטרת על ידי נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה במחוז ת"א, עו"ד שרון אברהם-ויס, על סך : 151,831 ¤.

התובעת, אורנה כבביה מגני סביון, עבדה בחברת "מי השרון טכנולוגיות" כמזכירה ומנהלת משרד, ובמשך כל 9 שנות עבודתה במקום זכתה רק לשבחים ומחמאות ממנהליה. יום אחד, וללא כל התראה, זומנה במפתיע למשרד המנכ"ל שאמר לה כי הוא נאלץ לפטר אותה. הוא הסביר לה שהתקבלה החלטה "לרענן" את המשרד בעובדים צעירים, כפי ש"נהוג" בחברות היי-טק כיום. אורנה נעלבה עד עמקי נשמתה ונדהמה מההסבר. המנכ"ל בחר אפילו להדגיש באוזניה עד כמה הוא מרוצה ממנה ומעבודתה, והבהיר לה כי הפיטורין שלה לא באים ללמד על דופי בתפקודה.

שלא יהיו בושות

לחברים בעבודה ששאלו למה היא עוזבת, אמרה אורנה את האמת: "מפטרים אותי בגלל גילי". מהר מאד זומנה לפגישה נוספת עם המנכ"ל שנועדה "לתאם עמדה משותפת לפיטורים, כדי שלא יהיו בושות, נגיד שהגענו להסכמה שאת הולכת הביתה".
אורנה הלכה אמנם הביתה אבל לא הסכימה לשתוק. היא פנתה לנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה, במשרד התמ"ת, וביקשה לתבוע את עלבונה, בשמה ובשם רבים וטובים אחרים שמודחים משוק העבודה של ישראל כיום, כבר בשנות ה 40 לחייהם.

רעה חולה בשוק העבודה

"הפליה מחמת גיל הפכה לרעה חולה ההולכת ומתפשטת בשוק העבודה", כתבה הנציבה, עוה"ד אברהם-ויס בכתב התביעה. 12 אחוזים מכלל הפניות שהתקבלו מתחילת 2010 ועד ספטמבר היו פניות של אנשים שהתלוננו כי הם מופלים בשוק העבודה על רקע גילם. חלקם -אנשים שלא התקבלו לעבודה בגלל גילם, אחרים - שלא קודמו בעבודתם מחמת גילם, וגם מקרים רבים – כמו המקרה של אורנה – של אנשים שפוטרו כיוון שנחשבו ל"מבוגרים" מדי למקום עבודתם, גם אם זה לא מזמן חצו רק את גיל ה 40.
"פיטורים שרירותיים על רקע גיל מהווים הפרה בוטה של עקרונות השוויון וכבוד האדם", אומרת עוה"ד אברהם-ויס, שדורשת בתביעה פיצויים גבוהים, בין השאר, כדי להרתיע מעבידים נוספים בישראל שלא להמשיך את המגמה המסוכנת של הורדת גיל העובדים במשק יותר ויותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully