וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות אסיה שוקלות להטיל מגבלות על זרימות הון בעקבות ההרחבה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

4.11.2010 / 9:53

הגבלת זרימות הון נועדה לבלום התחזקות מטבעות שפוגעת במדינות המייצאות



דרום קוריאה הזהירה היום כי הינה קרובה "באופן אגרסיבי" לנקיטת צעדים להגבלת זרימות הון אליה. מהלכים שכאלה, שאותם שוקלות מדינות נוספות באסיה, כמו הפיליפינים ואינדונזיה, מיועדים להגן על שער המטבע המקומי מפני התחזקות מול הדולר, לנוכח צעד ההרחבה הכמותית שהכריז ביום רביעי הבנק הפדרלי בארה"ב.



"ממשלת דרום קוריאה מאמינה כי עליה לסגת מהתפיסה שהגבלת זרימות ההון היא דבר רע, ולשקול אמצעים לשפר את זהירותה המקרו-כלכלית", אמר משרד האסטרטגיה והפיננסים של דרום קוריאה.



הבנק הפדרלי הכריז ביום רביעי על הרחבה כמותית - מהלך של רכישה של נכסים, בעיקר אג"ח ממשלתיות, באמצעות הדפסת כסף. מהלך כזה מוריד את הריבית בארה"ב ויוצר זרימת הון מכיוון הדולר למטבעות שלמדינות שבהן הריבית גבוהה יותר. השקעות מרובות במדינות אלו מחזקות את המטבע שלהן ופוגעות ביצוא.



מדינות כמו סין טענו נגד ארה"ב שמהלכי ההרחבה המוניטרית הם למעשה מניפולציה של שער הדולר, שנועדה סייע ליצוא האמריקאי. שער דולר חלש פוגע בכלכלות של מדינות ייצוא גדולות כמו דרום קוריאה, יפן, סין וברזיל.



בפיליפינים המליץ המכון הממשלתי ללימודי פיתוח (pids) כי ממשלות אסיה ישקלו לשתף פעולה במדיניות משותפת לבקרה על זרימת הון, כדי לבלום את התחזקות המטבעות המקומיים. הפזו הפיליפיני עלה ב-8% באוקטובר. בשבועות האחרונים דווח כי הבנק המרכזי של אינדונזיה שוקל אף הוא צעדים כאלה, אם כי משרד האוצר שם הכחיש את הדיווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully