וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודיעין מרגיעה: לא נבקש דחייה לקידוחים

ליאור זנו

4.11.2010 / 11:15

לאחר שאתמול צנחו מניות מגזר חיפושי הנפט והגז בעקבות חששות מבקשת הדחייה של מודיעין בקידוחי "מירה" ו"שרה", משחררת שותפות החיפושים הודעה כי לא יבקשו דחייה בלו"ז

אחרי הסערה שיצרה אתמול במגזר מניות חיפושי הגז והנפט, מודיעין מודיעה הבוקר כי הוחלט שלא לבקש דחייה בתוכנית העבודה של הרישיונות הימיים "מירה" ו"שרה".

מודיעין צנחה אתמול ב-16%, ומשכה אחריה את מגזר החיפושים כולו, בעקבות שורה בדו"חותיה הרבעוניים שהטרידה את המשקיעים לפיה "לאור קצב ההתקדמות של פעולות העיבוד והפענוח, השותפות המוגבלת בוחנת בימים אלה את לוחות הזמנים לביצוע הפעולות, ובין היתר נשקלת אפשרות להציע לשותפיה ברישיונות לפנות לממונה בבקשה לקבלת דחייה של מספר חודשים בביצוע הפעולות האמורות".

אתמול בערב, קיימו השותפים והצוות המקצועי את ישיבת הועדה הטבנית (tcm) שנקבעה מראש. בישיבה סוכם כי בשלב זה לא תהיה פניה אל הממונה על הנפט בבקשה לדחיית המועדים של תוכנית העבודה, אך כי ימשיכו לבחון באופן שוטף את הצורך בדחייה.

במארס האחרון, לאחר משא ומתן מתמשך, רכשו הכשרת הישוב ומודיעין את מרבית הזכויות ב"מירה" ו"שרה" תמורת 16.1 מיליון דולר. הכשרת הישוב מחזיקה באמצעות חברת הבת הכשרה אנרגיה והשותפות הנכדה עמנואל, כ-52% מהרישיונות. מודיעין מחזיקה ב-25% יחד עם אי.די.בי השולטת בה, ipc מחזיקה ב-13.6% נוספים, ומפעילת הקידוח ggr ב-10%.

משקיעי מודיעין מצפים כבר זמן רב לפרסום תוצאות הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך ב"מירה" ו"שרה", שצפויים להתפרסם עד סוף 2010 ולפיהם ייקבע האם לצאת לקידוח ימי יקר שיוכיח הימצאות משאבים במקום. לפני מספר שבועות התבטא עופר נמרודי ואמר כי בכוונת השותפות לצאת לקידוח במירה במחצית הראשונה של השנה. על פי לוח הזמנים, אמורות השותפות להגיש פרוספקט לקידוח עד לסוף השנה ולסיים ביצוע קידוח עד סוף יולי 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully