וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש האבטחה בנתב"ג: "אין 100% ביטחון"

זוהר בלומנקרנץ

4.11.2010 / 11:00

ראשי הביטחון בנתב"ג התייחסו למצב האבטחה בשדה"ת הישראלי, וחשפו מעט מהתנהלות הנמל. מנהל חטיבת הביטחון ברש"ת: "אם היה 100% ביטחון ל-100% מהנוסעים - אף מטוס לא היה ממריא"

"אין 100% ביטחון ל-100% מהנוסעים, כי אז שום מטוס לא היה ממריא בזמן. כולנו יודעים, כי מזל הוא חלק מהחיים, כולל בביטחון. לכן כשאומרים לי שבנתב"ג יש את האבטחה הכי טובה, אני דופק על העץ. אני לא יודע אם יש לנו את הביטחון הכי טוב בעולם, אך יש לנו ביטחון התואם את הצרכים וההיגיון. אנו מתמקדים בגישה של ניהול סיכונים" - כך אמר תא"ל (מיל.) שמוליק זכאי, מנהל חטיבת הביטחון של רשות שדות התעופה (רש"ת) לבאי הכנס הבינלאומי הראשון לביטחון המולדת אשר, מסתיים היום בסיור האורחים בנתב"ג.

הנחת העבודה של חטיבת הביטחון ברש"ת, לדברי זכאי היא "שארגוני הטרור לא יפסיקו בקרוב את נסיונותיהם לערוך פיגועים ואפשר שבשיטות אחרות, כמו לדוגמה בטילים; לכן חשוב לאבטח את נתב"ג עצמו על הקרקע, כמתקן בינלאומי". הוא המשיך בדבריו ומנה באזני האורחים את מטרותיה העיקריות של חטיבת הביטחון: למנע מתקפה על כלי טייס שממריאים מנתב"ג, למנוע מתקפת טרור על נתב"ג ולמנוע החדרת נשק לישראל.

זכאי גילה, כי חטיבת הביטחון מעסיקה 2,400 עובדים כאשר 1,400 עוסקים בהגנת נוסעים ע"י מניעה של חטיפת מטוסים או פיצוצם. מרבית המועסקים כאן הם לדבריו סטודנטים, לאחר שירות צבא, שעובדים במשרה חלקית. 300 עובדים במשמרות עובדים מדי יום. לדבריו, שתיים מהיחידות בחטיבה מזויינות בנשק, ואילו שתיים אחרות אינן חמושות. שלושה מרכזי בקרה מאפשרים שליטה מלאה על כוח האדם והאמצעים שעומדים לרשות החטיבה כולה. מנהל חטיבת הביטחון חשף עוד, כי 5,000 תרגילים מתקיימים מדי שנה.

מתמקדים בפיגועי טרור

האחראי על פרויקטים מיוחדים ותכנון בחטיבת הביטחון, נחום ליס, אמר כי בניגוד למשימותיה של המשטרה אשר באה לחקור אירועים, חטיבת הביטחון של רש"ת מתמקדת במניעה וסיכול נסיונות פיגוע וטרור. לשם כך היא מפעילה שרשרת של מעגלים שנושקים אחת לשנייה ומשלבים אנשי אבטחה ואמצעים טכנולוגיים. לדוגמה, המעגל הראשון, לדבריו הוא מידע מודיעני אשר מגיע מזרועות הביון של ישראל ומועבר מדי יום לאנשים בשטח אשר מתחילים את המשמרת.

האחראי על ביטחון הנוסעים בחטיבת הביטחון ברש"ת, זוהר גפן, אמר כי בעתיד ייעשה שמוש רחב יותר באמצעים טכנולוגיים. אחד מהם לדבריו, היא מערכת ה"יוניפאס" - מערכת מתקדמת ייחודית וראשונה מסוגה בעולם לבידוק ביטחוני טכנולוגי של הטסים לחו"ל. המערכת פותחה על ידי רשות שדות התעופה, והיא מאפשרת לנוסעים לבצע בידוק ביטחוני באופן עצמאי וכך לייעל את תהליך הבידוק בדרך לחו"ל. המערכת נמצאת בשלב נסיוני על נוסעי אל על, והכוונה להרחיב את השימוש בה לנוסעי חברות תעופה נוספות.

לדברי גפן, המערכת החדשה משלבת "טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי ביומטרי של נוסעים עם אימות אוטומטי של דרכונם, ומאפשרת שיפור משמעותי בתחום השירות לנוסע לצד שיפור ברמת הביטחון לנוסעים. המערכת הינה מערכת אינטגרטיבית הראשונה מסוגה בעולם בתחום הליך היציאה מהארץ, פיתוח שהתאפשר תוך הקפדה על רמת ביטחון גבוהה במיוחד ושמירה על הסטנדרטים הביטחוניים הישראליים הגבוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully