וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי הפיל את הדולר בעולם ובישראל

יעל פטר

4.11.2010 / 16:01

ההודעה על רכישת 600 מיליארד הדולר על ידי הבנק הפדרלי, הובילה את המטבע האמריקאי לצניחה ברחבי העולם. בישראל נפל הדולר בכמעט 1%. היציג - 3.58 שקל

הדולר נחלש היום ב-0.9% ושערו היציג נקבע על 3.580 שקלים. היורו התחזק ב-0.7% מול המטבע המקומי ושערו נקבע ברמה של 5.104 שקלים. בעולם מתחזק היורו מול הדולר ב-0.7% ונסחר ברמה של 1.425 יורו לדולר.

הבנק הפדרלי הודיע אמש על תוכנית שנייה של הרחבה כמותית (quantitative easing) בארה"ב, כלומר רכישת אג"ח ממשלתיות על ידי הבנק המרכזי במימון הדפסת כסף, בניסיון לתמוך בצמיחת הכלכלה האמריקאית על ידי הורדת עלויות המימון לצרכנים ועסקים. הבנק המרכזי הודיע כי ירכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר עד סוף חודש יוני 2011 - כלומר קצב רכישות של כ-75 מיליארד דולר בחודש.

הבנק ציין כי ישקול באופן קבוע את קצב התקדמות וגודל התוכנית "כנדרש כדי להשיג את מירב התעסוקה ויציבות המחירים". כלכלנים צפו כי הבנק יודיע על רכישות של אג"ח ממשלתיות בהיקף של 500 מיליארד דולר על פני תוקפה של שישה חודשים.

אורן אלדד, מנכל כלל פורקס אומר כי "ניתן לראות היום את השפעת החלטת הבנק הפדרלי על הרחבה מוניטרית בגובה 600 מיליארד דולר על השוק. הגילום בשוק או הציפייה הייתה להרחבה של עד 500 מיליארד דולר, ומאחר ובפועל ההרחבה עלתה על הציפיות, זה גורם לדולר להחלש בעולם, וכן בארץ".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר
  • מט"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully