וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה הבאה של ת"א: נחלת יצחק

רנית נחום הלוי

4.11.2010 / 13:01

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת"א אישרה תוכנית בינוי והתחדשות עירונית בשכונת נחלת יצחק הצמודה לנתיבי איילון. בתוכנית לשכונה: הסבת לופטים למגורים, פאבים ומקומות בידור

זה היה עניין של זמן עד שפיתוח שכונת נחלת יצחק בתל אביב ייצא לפועל. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה אתמול תוכנית בינוי והתחדשות עירונית בשכונה.

במסגרת התוכנית, אישרה הוועדה כי ייקבעו תנאים להוצאת היתרי בנייה להסבת שטחי תעסוקה למגורים. החלטת זו מכשירה הסבת דירות לופטים שהיו בייעוד של תעסוקה למגורים - מהלך אותו החלה בשנה האחרונה בשכונת מונטיפיורי בעיר.

הוועדה החליטה לאסור בנייה או הקמה של תעשייה מזהמת באזור אך תתבצע הרחבה לכל סוגי תעסוקה שאינה מהווה מטרד סביבתי. שימושים אלה יכללו, בין היתר פאבים, אולמות בידור ואולמות שמחות. במסגרת פיתוח האיזור, ישופרו תנועת הולכי הרגל בין שכונת נחלת יצחק לביצרון ורמת ישראל.

שכונת נחלת יצחק משתרעת על שטח של כולל של כ-130 דונם, בין הרחובות נחלת יצחק בצפון ודרך השלום בדרום. הבעלים בקרקע הם יזמים פרטיים, מדינת ישראל ועיריית תל אביב. האיזור נחשב מעורב, ועל אף שרובו בייעוד של משרדים ותעסוקה, הוא מוקף מכל איבריו באזורי מגורים שחלקם מאוכלסים או נמצאים בהליכי תכנון..

מינימום 100 מ"ר לדירה

בין מבני המגורים ברחוב נחלת יצחק: פרויקט מגדלי תל אביב מערב בשטח של 23 דונם לבנייה של כ-400 דירות, פרויקט תע"ש שלום המתוכנן לבנייה של 853 דירות בשטח של כ-55 דונם ושכונות מגורים בתחום גבעתיים. לפי התוכניות המאושרות, ניתן לבנות באיזור 486 אלף מ"ר בנוי אך במסגרת תוכנית המתאר מוצע לאפשר תוספת זכויות עד כ-600 אלף מ"ר בנוי.

הוועדה לתכנון ובניה בעיריית תל אביב החליטה לתמוך בקידום תוכניות בניין עיר לשינוי ייעוד 30% משטחי התעסוקה למגורים. לצורך הכשרת המבנים ושינוי ייעודם, תקודם תוכנית בניין עיר ובינתיים יוארך תוקפן של השימושים החורגים שהוצאו עד עתה לצורך הכשרתם למגורים. בניגוד לעמדת הוועדה בשכונת מונטיפיורי, אז קבעה כי שטחי דירות המגורים לא יעלו על 70 מ"ר, בשכונת נחלת יצחק קבעה הוועדה כי גודל יחידת דיור מינמלית יהיה 100 מ"ר.

בנוסף, דנה הוועדה בתוכניות התחדשות עירונית בשכונת נחלת יצחק וקביעת מתחמים לקידום תוכניות פינוי בינוי. בתוך כך, קבעה עקרונות לאיחוד מתחמים בהם תתאפשר קידום תוכניות לפינוי בינוי והתחדשות עירונית. הוועדה דנה גם בבקשות של יזמים לקידום תוכניות באזור זה. מדובר, בין השאר בתוכנית שקידם היזם והאדריכל אריה קוץ לבנייה של 120 יחידות דיור עם 11 אלף מ"ר בנוי בשטח של 3.6 דונם, בתוכנית שמנסה לקדם עו"ד שמואל זיסמן ברחוב תוצרת הארץ, הכוללת שינוי ייעוד מתעסוקה למגורים, הגדלת זכויות והקמת שני מגדלים בני 34 שיכללו 300 דירות.

הוועדה לא קיבלה החלטה לגבי תוכניות אלה אך החליטה כי בפרויקטים העתידיים האזור יוגדר מעורב לתעסוקה ומגורים. על פי נתוני העירייה, חלק ניכר מהחלקות במתחם (19 תוך 27 חלקות בשטח המשתרע על 18.5 דונם) משמשות לייעוד לתעשייה מלאכה תעסוקה ומשרדים. בכלל זה כוללים שטחים אלה מוסכים ושטחי אחסנה. כמו כן, כולל המתחם לפחות 8 מוסכים בשטח ובתי מלאכה היושבים על שטחים של 690 מ"ר. בשטחים אלה שקלה הוועדה להקים, בין היתר, חניונים תת קרקעיים, אך הגיעה למסקנה שהדבר יהיה קשה לביצוע בשל גודל שטחי החלקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully