וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהתאם לתחזיות: הבנק המרכזי של בריטניה הותיר הריבית ללא שינוי - ברמת שפל של 0.5%

סוכנויות הידיעות

4.11.2010 / 14:56

כמו כן, הבנק המרכזי הבריטי הותיר את תוכנית ההרחבה הכמותית שלו ללא שינוי



הבנק המרכזי של בריטניה הותיר היום את הריבית ללא שינוי ברמה של 0.5%, בהתאם לתחזיות הכלכלנים. בניגוד למקבילו בארה"ב, הבנק המרכזי בבריטניה לא הודיע על הגדלתה של תוכנית ההרחבה הכמותית (quantitative easing) שלו.



הבנק המרכזי הבריטי הותיר את הריבית ברמת שפל של 0.5%, בה היא נמצאת מאז מארס 2009. הבנק הודיע כי יותיר את תוכנית ההרחבה הכמותית שלו - כלומר רכישת אג"ח ממשלתיות על ידי הבנק המרכזי במימון הדפסת כסף - ללא שינוי על 200 מיליארד ליש"ט (322 מיליארד דולר). תוכנית רכישת האג"ח הממשלתיות של הבנק המרכזי הבריטי נותרה ללא שינוי מאז נובמבר 2009.



מרבית הכלכלנים העריכו כי הבנק המרכזי לא יודיע על תוכנית הרחבה כמותית נוספת, לאחר שכלכלת בריטניה רשמה בשני הרבעונים האחרונים את הצמיחה החזקה ביותר שלה מזה עשור ולמרות קיצוצים תקציביים שצפויים להוביל לקיצוצן של כחצי מיליון משרות. "המגזר הפרטי בבריטניה נראה חזק מספיק כדי להבטיח שהצמיחה תישאר חיובית, כך שאין צורך בהרחבה כמותית", אמר פיטר דיקסון, כלכלן במשרדי קומרצבנק בלונדון, לבלומברג. בעקבות ההחלטה הליש"ט מתחזקת ב-0.3% ל-1.6234 דולרים לליש"ט.



הבנק הפדרלי הודיע אתמול על תוכנית שנייה של הרחבה כמותית בניסיון לתמוך בצמיחת הכלכלה האמריקאית על ידי הורדת עלויות המימון לצרכנים ועסקים. הבנק המרכזי הודיע כי ירכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר עד סוף חודש יוני 2011 - כלומר קצב רכישות של כ-75 מיליארד דולר בחודש.



הבנק ציין כי ישקול באופן קבוע את קצב ההתקדמות וגודל התוכנית "כנדרש כדי להשיג את מירב התעסוקה ויציבות המחירים". כלכלנים צפו כי הבנק יודיע על רכישות של אג"ח ממשלתיות בהיקף של 500 מיליארד דולר על פני תוקפה של שישה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully