וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכת הפיננסית בישראל - במקום ה-27

רונית דומקה

4.11.2010 / 15:40

לפי דירוג הפיתוח הפיננסי של הפורום הכלכלי העולמי, ישראל נמצאת במקום ה-27 מתוך 57 הכלכלות המובילות. במקום הראשון - ארה"ב. בשנה שעברה דורגה ישראל במקום ה-28

ישראל דורגה במקום ה-27 בדירוג הפיתוח הפיננסי של הפורום הכלכלי העולמי לשנת 2010, מתוך 57 השווקים המובילים בעולם. ארה"ב חזרה להוביל את הדירוג, לאחר שבשנה שעברה דורגה במקום השלישי.

בדירוג, הנערך זו השנה השלישית, עלתה ישראל למקום ה-27 לעומת המקום ה-28 שבו דורגה בשנה שעברה על ידי הפורום הכלכלי העולמי. במדד הפיתוח הפיננסי, הקובע את הדירוג, קיבלה כלכלת ישראל 3.85 נקודות מתוך סקאלה של בין 1 ל-7. לשם השוואה, ארה"ב, שדורגה במקום הראשון בדירוג, קיבלה 5.12 נקודות.

דירוג הפיתוח הפיננסי (FDI) של הפורום הכלכלי העולמי מבוסס על ניתוח של הגורמים המניעים את פיתוח המערכת הפיננסית ותומכים בצמיחה הכלכלית. הדו"ח מגדיר פיתוח פיננסי על פי הגורמים, המדיניות והמוסדות שמובילים ליעילות המערכת הפיננסית והשווקים, וכן על פי מידת הגישה להון ולשירותים פיננסיים. לפי הגדרה זו, נמדד הפיתוח הפיננסי לפי שבעה משתנים: אווירה מוסדית, אווירה עסקית, יציבות פיננסית, שירותים פיננסיים בנקאיים, שירותים פיננסיים לא בנקאיים, שווקים פיננסיים וגישה פיננסית.

בקטגוריית האווירה המוסדית, אשר נוגעת לחוקים וכללים המאפשרים את הפיתוח הכלכלי כמו גם הפיקוח על המערכת הפיננסית, דורגה ישראל במקום ה-19, ובקטגוריית הגישה הפיננסית, אשר נוגעת למידת הגישה של אנשים וחברות להון ולשירותים פיננסיים, מוקמה במקום ה-17. בשאר המשתנים שאותם בחן הדירוג נעה ישראל בין המקומות 20-30.

בריטניה חוזרת למקום ה-2

"ישראל זכתה לניקוד יציב בכל הקטגוריות של המדד", נכתב בדו"ח. "הניקוד הגבוה שלה באווירה המוסדית תואם את הניקוד הגבוה שלו זכתה בקטגוריות של מנהל תאגידי תקין (מקום 25) ובסוגיות רגולטוריות ומשפטיות (מקום 19). אף כי היא חלשה באיגוח ובפעילות מיזוגים ורכישות, הגישה המסחרית לשירותים הפיננסיים עדיין חזקה יחסית, וזמינות הון סיכון בולטת במיוחד (מקום 8).

בריטניה, שדורגה ראשונה בשנה שעברה, תפסה את המקום השני בדירוג, כשאחריה הונג קונג, אשר זינקה בדירוג לעומת המקום החמישי בשנה שעברה, וזאת בעיקר הודות ליציבותה הפיננסית. ארה"ב ובריטניה זכו למיקום גבוה בדירוג, בשל הדומיננטיות שלהן בתחום השירותים הפיננסיים הלא בנקאיים, כגון פעילות מיזוגים ורכישות ואיגוח, וכן השווקים הפיננסיים. בתחום היציבות הפיננסית והאווירה העסקית צוינו שתי הכלכלות כחלשות.

במקום הרביעי דורגה סינגפור, זו השנה השניה ברציפות. הפורום ציין לחיוב את "האווירה המוסדית והעסקית החזקה ויציבות גדולה של המערכת הפיננסית" בהונג קונג ובסינגפור, אשר תרמו למיקומן הגבוה. אוסטרליה ירדה למקום החמישי בדירוג, לעומת המקום השני שבו דורגה בשנה שעברה, בשל ירידה בפעילות השירותים הפיננסיים הלא בנקאיים בה. במקום השישי דורגה קנדה, אחריה הולנד. במקום השמיני שווייץ, ובמקום התשיעי יפן. את העשיריה הראשונה סגרה בלגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully