וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודה סטרים עוברת לוול סטריט

ליאור זנו

4.11.2010 / 16:00

אתמול הושלמה הנפקת סודה סטרים בנאסד"ק, במחיר מקסימלי המשקף לה שווי של 367 מיליון דולר. מומי קרקו, מקרן פלנוס: "החזרנו ההלוואה בתוך שנה ונותרנו עם המניות"

אתמול הושלמה הנפקת סודה סטרים בנאסד"ק, במחיר מקסימלי המשקף לה שווי של 367 מיליון דולר, והפכה משקיעים רבים למאושרים. אחת המרוויחות מההנפקה היא קרן ההלוואות פלנוס, שהעניקה לסודה סטרים מסגרת אשראי של 9.3 מיליון דולר באוגוסט 2008.

נוסף לריבית שקיבלה פלנוס על ההלוואה, היא קיבלה גם חלק ממניות סודה-סטרים, שיעמוד על כ-1% לאחר ביצוע הקצאת המניות החדשה. כיום, לאחר שסודה סטרים פרעה את ההלוואה והריבית הקבועה, עומד שוויון של האחזקות על 3.6 מיליון דולר – תשואה של 37% על ההלוואה, מלבד הריבית.

"לסודה-סטרים הגענו דרך פורטיסימו, בעלת המניות העיקרית בחברה, איתה אנו נוהגים לעבוד", מספר היום מומי קרקו, שותף מנהל בקרן. "באותה תקופה היו רק שני גופים שהיו מוכנים לקחת את הסיכון ולהעמיד אשראי לחברה – בנק לאומי ואנחנו. את ההלוואה הענקנו לחברה לצורך פעילותה השוטפת ובעיקר פיתוח הפעילות בחו"ל".

קרקו ממשיך ומספר כי "במשך כל אותה השנה ניצלה סודה סטרים את המסגרת עד תומה, ולאחר שהסתיימה השנה, מצבה הכלכלי הפך למעולה. היא פרעה את המסגרת שהעמדנו לה, כולל הריבית, ואנו נותרנו עם המניות. מבחינתנו, מדובר בהשקעה מוצלחת מאוד, ככה בדיוק דברים צריכים לעבוד".

פלנוס היא חברת הלוואות הון סיכון המעניקה אשראי לחברות סטארט-אפ טכנולוגיות ולחברות בוגרות מתחום המסחר, התעשייה והשירותים. הקרן הינה חלק מקבוצת ביולה, המנהלת נכסים בסך 2 מיליארד דולר.

הקרן, בניהולם של מוטי וייס, רותי שמחה ומומי קרקו, סיפקה עד היום אשראי בהיקף של למעלה מ-370 מיליון דולר. לאחרונה פורסם כי השקיעה כ-10 מיליון דולר בחברת סיאנו, העוסקת בפיתוח שבבים להעברת שידורי טלוויזיה במכשירים ניידים ו- 15 מיליון דולר באופטיר, המספקת פתרונות לניהול יעיל של מערכות מידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully