וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי שלח את תל אביב לעליות

יעל פטר

4.11.2010 / 16:50

תוכנית ההרחבה של הבנק הפדרלי הגיעה עד לאחד העם והובילה את המדדים לסגור את השבוע בעליות. ת"א 25 עלה ב-0.2%, ת"א 100 התתחזק ב-0.3% ומדד הבנקים עלה ב-2.1%

יום המסחר האחרון בבורסת תל אביב נחתם בעליות בהובלת מניות הבנקים, ועל רקע החלטת הבנק הפדרלי להזרמת 600 מיליארד דולר לשוק על ידי רכישת אג"ח. מדד ת"א 25 עלה ב-0.2% ונחתם ברמה של 1265 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.3% ונסגר ברמה של 1168 נקודות. מדד הנדל"ן נחתם ללא שינוי ומדד הבנקים התחזק ב-2.1%.

בסיכום השבועי מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, מדד ת"א 100 הוסיף 0.6%. מדד מניות הבנקים התחזק ב-5.4% ומניות הנדל"ן נסחרו ללא שינוי.

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. דאו ג'ונס מוסיף 0.9% ל-11,316 נקודות, נאסד"ק עולה ב-1.25% ל-2,572 נקודות ו-S&P 500 מוסיף 0.95% ל-1,209 נקודות.

בזירת המקרו העולמית, הבנק הפדרלי הודיע אמש על תוכנית שנייה של הרחבה כמותית (Quantitative Easing) בארה"ב, כלומר רכישת אג"ח ממשלתיות על ידי הבנק המרכזי במימון הדפסת כסף, בניסיון לתמוך בצמיחת הכלכלה האמריקאית על ידי הורדת עלויות המימון לצרכנים ועסקים. הבנק המרכזי הודיע כי ירכוש אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 600 מיליארד דולר עד סוף חודש יוני 2011, כלומר קצב רכישות של כ-75 מיליארד דולר בחודש. כתוצאה מהודעת הבנק הפדרלי, עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-30 שנה ב-0.13% לרמה של 4.06%. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.04% לרמה של 2.63%.

בנק הפדרלי ושאר העולם

דן רון, סמנכ"ל השקעות בתכלית בית השקעות, אמר היום כי "האירוע המהותי של היום הוא ההרחבה הכמותית של הפד, ה-QE2. גודל של התוכנית לא הפתיע כל כך, אבל הפתיע שהבנק אמר כי ירכוש אג"ח בטווח בינוני וארוך. המשמעות הראשונית היא מיתון של הציפיות האינפלציוניות בארה"ב אשר עלו בתקופה האחרונה בצורה חדה".

"מנגד, יש עדיין השלכות שאינן ברורות: לבנק הפדרלי יש תיק אג"ח קיים, אך עדיין לא ידוע היכן יושקעו מחדש התשלומים, הריביות והפדיונות שיניב תיק הנכסים. ייתכן והם יושקעו באיגרות של הטווח הקצר או הארוך", ציין רון. "ההשפעה המידית של הזרמת הדולרים שניתן לראות במשק היא ההשפעה על הסחורות. מאחר וישנו יחס הפוך בין הדולר לסחורות, ניתן לראות שבאסיה הנפט התחזק במעל 1%".

לדברי רון, "הבנק הפדרלי מעוניין לגרום להתזקות שוק הנדל"ן האמריקאי, מלבד עלייה במחיר המניות, אשר יכולה להגביר את מידת הביטחון שחשים הצרכנים. כאשר תגדל תחושת בטחון הצרכנים, הם יגדילו את הצריכה". רון מוסיף כי "אם בוחנים את המכפילים בשוק המניות, והשיפור הצפוי ברווחיות של החברות, מחירי המניות אינם יקרים, לכן בטווח הבינוני וקצר יש עדיפות להשקעה במניות על פני אג"ח".

מגזר החיפושים חוזר לעלות

מודיעין נסחרה בעליות נאות לאחר שהודיעה הבוקר כי הוחלט שלא לבקש דחייה בתוכנית העבודה של הרישיונות הימיים "מירה" ו"שרה". יחידת ההשתתפות שלה צנחה אתמול ב-16%, ומשכה אחריה את מגזר החיפושים כולו, בעקבות שורה בדו"חותיה הרבעוניים שהטרידה את המשקיעים לפיה "לאור קצב ההתקדמות של פעולות העיבוד והפענוח, השותפות המוגבלת בוחנת את לוחות הזמנים לביצוע הפעולות, ובין היתר נשקלת אפשרות להציע לשותפיה ברישיונות לפנות לממונה בבקשה לקבלת דחייה של מספר חודשים בביצוע הפעולות האמורות".

גיוון אימג’ינג, יצרנית גלולת האבחון, החמיצה את תחזיות האנליסטים והורידה את תחזיותיה לשנת 2010 החברה צופה הכנסות של 154-157 מיליון דולר ורווח מתואם של 51-58 סנט למניה, כשאנליסטים ציפו להכנסות של 163 מיליון דולר ורווח מתואם של 50 סנט למניה. גם ברבעון הנוכחי החמיצה החברה את התחזיות עם הכנסות של 38.7 מיליון דולר, עלייה של 10% מול הרבעון המקביל, ורווח מתואם של 3.2 מיליון דולר או 11 סנט למניה לעומת 6 מיליון דולר או 20 סנט למניה ברבעון המקביל. אנליסטים חזו רווח מתואם של 15 סנט למניה.

בנק דיסקונט החל ברה-ארגון בפעילות ניהול התיקים בחברות-הבנות. דיסקונט ימזג את פעילות ניהול התיקים בחברה-הבת מרכנתיל עם פעילות ניהול התיקים בחברה-הבת תכלית. למעשה, מרכנתיל ימכור את הפעילות לתכלית. הבנק הקמעוני מרכנתיל ובית ההשקעות תכלית הם חברות-בנות בבעלות של דיסקונט, אך אתמול דיווחה דש איפקס כי החברה רכשה את פעילות תכלית תעודות סל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully