וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות אמריקאיות צפויות להעביר את עליית מחירי הסחורות לצרכנים

סוכנויות הידיעות

4.11.2010 / 18:20

חברות כמו מקדונלד'ס, סטארבקס וקראפט פודס כבר הודיעו על העלאות מחירים צפויות



חברות אמריקאיות מתחילות להתקשות לספוג את העלייה במחירי המזון, ואותתו כי בכוונתן להתחיל להעביר את עליות מחירי חומרי הגלם לצרכנים. מחירי הקקאו, הקפה, הסוכר, החלב וסחורות נוספות רשמו עליות חדות בחודשים האחרונים.



רשת המזון המהיר מקדונלד'ס כבר הודיעה בחודש שעבר כי היא שוקלת העלאת מחירים. העלאת המחירים בארה"ב - שוק בו שגשגו מכירות מקדונלד'ס על רקע מחיריה הזולים והמשבר הכלכלי - תהיה הראשונה זו למעלה משנה, ועלולה להעמיד בסכנה את הצלחת הרשת לאור רגישות הצרכנים להתייקרות המחירים בתקופה של אבטלה גבוהה וצמיחה כלכלית מתונה.



הרשת לא סיפקה פרטים נוספים לגבי העלאת המחירים המתוכננת, אולם העריכה כי מחירי הסחורות יתייקרו בשנה הבאה ב-2% עד 3%. מאז העלאת המחירים האחרונה שביצעה בשלהי שנת 2009, סירבה מקדונלד'ס לייקר את מחיריה כדי לנגוס בנתח השוק של מתחרות דוגמת בורגר קינג ו-וונדי'ס.



מקדונלד'ס אינה לבדה. רשת חנויות ובתי הקפה סטארבקס הודיעה בספטמבר כי תעלה את מחירי המשקאות הגדולים יותר. יצרניות מזון כקראפט פודס וג'נרל מילס כבר הודיעו כי יעלו מחירים על מוצרים מסויימים.



גידול בביקוש לחומרי גלם בשווקים מתעוררים, בצירוף עם בצורות ופגעי טבע אחרים שפגעו ביבולים ברחבי העולם, הביאו לעליות במחירי הסחורות החקלאיות. מחירי הסוכר עלו היום לשיא של 29 שנים, לאור הערכות לירידה בתפוקה העולמית בעקבות פגעי מזג האוויר בברזיל. החוזים על הסוכר הגולמי למסירה במארס עולים ב-4.6% בבורסת החוזים העתידיים של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר הגיע מחירים ל-31.68 סנט לליברה.



בוייטנאם, נפגע יבול קפה הרובוסטה בינתיים בעקבות גשמים חזקים. וייטנאם נחשבת למגדלת הרובוסטה הגדולה בעולם. מחירי הרובוסטה עלו ב-40% בשנה האחרונה. ב-1 בנובמבר עלה מחירם לרמתו הגבוהה ביותר זה שנתיים - 2,010 דולר לטונה בבורסת nyse ליף. עליות נרשמו היום גם במחירי החיטה, התירס והסויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully