וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות נאות

ואדים סבידרסקי

4.11.2010 / 22:30

המסחר בבורסת ניו יורק נסגר בעליות מרשימות על רקע הזינוקים בשווקי העולם בתגובה להכרזת הבנק הפדרלי. דאו ג'ונס עלה ב-2%, נאסד"ק התחזק ב-1.45%, ו-S&P-500 הוסיף 1.95%לערכו

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים אשר התחזקו במשך היום מאז הפתיחה. את עיקר העניין ריכזה הודעת הפד על החלטתו לבצע הרחבה כמותית שנייה בהיקף של 600 מיליארד דולר באמצעות רכישת אג"ח של ממשלת ארה"ב. דיונים סביב השלכות המהלך, אשר נועד להזרים נזילות למשק אמריקאי, הכתיבו את הטון למסחר באפיק המנייתי - הן האמריקאי והן הגלובלי.

דאו ג’ונס הוסיף 2% ל-11,434 נקודות, נאסד"ק עלה ב-1.45% ל-2,577 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.95% ל-1,221 נקודות. בשוק הסולידי, תשואה שנתית לאג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-2.47%.

בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי, התייחס לקשר בין מדיניות ההרחבה המוניטרית של הבנק הפדרלי לבין שוק המניות במאמר שכתב ל"וושינגטון פוסט" אמש. המאמר נועד להסביר את הצעד הדרמטי הזה כאשר ברננקי אמר שהציפיות להרחבה כמותית הובילו לעליות בשוק המניות - ואלו מבחינתו תורמות לצמיחה הכלכלית בארה"ב. ברננקי הסביר כי רכישת הנכסים תוריד את הריבית לטווח הארוך, כולל ריבית משכנתאות, וטען נגד רואי השחורות שאומרים כי ההרחבה תוביל לאינפלציה. "ההרחבה תתרום לעלייה במניות ולהגדלת עושר הצרכנים", אמר ברננקי.

בזירת המקרו האמריקאית, כרגיל בימי חמישי, התפרסם נתון שבועי על מספר דורשי אבטלה חדשים. שוק התעסוקה ממשיך לאכזב אך על רקע צעדי הפד - הוא לא זוכה להדאיג את המשקיעים. כ-457 אלף אמריקאים הצטרפו למעגל המובטלים, כאשר קונסנזוס האנליסטים צפה כי כ-443 אלף אמריקאים חתמו בשבוע החולף על הסכמי אבטלה חדשים. נתון זה גבוה ב-23 אלף מזה שפורסם בשבוע לפני כן.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully