וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 חברות נפט ושירותים ישלמו לרשות לני"ע בארה"ב קנסות בסך 236 מיליון דולר בגין שוחד

סוכנויות הידיעות

4.11.2010 / 22:33

החברות הסדירו בכך אישומים כי שיחדו בכירי ממשל ב-10 מדינות לפחות על מנת לזכות בחוזים ותנאים טובים



7 חברות נפט ושירותים הגיעו להסדר עם הרשות לניירות ערך בארה"ב בגין תשלום שוחד, וישלמו יחדיו למעלה מ-236 מיליון דולר בקנסות. החברות שהגיעו להסדר הן רויאל דאץ'-של, טרנסאושן, פאנאלפינה, פרייד אינטרנשונל, טיידווטר, נובל קורפ, וגלובל סנטה פה. החברות הואשמו בשוחד בכירים ב-10 מדינות על מנת לזכות בתנאי מכס טובים ובחוזים. במסגרת ההסדר, לא הודו או הכחישו החברות את האישומים.



חברת התובלה פאנאלפינה הודתה כי היא ולקוחותיה, בהם חטיבות של רויאל דאץ'-של, טרנסאושן וטיידווטר, שילמו לפחות 27 מיליון דולר לבכירי ממשל מחוץ לארה"ב בשנים 2002-2007. לקוחות החברה הודו כי אישרו או תמכו בנוהג של תשלום שוחד בשמן בניגריה, ודיווחו על תשלומי השוחד שביצעו כהוצאה עסקית, לדברי משרד האוצר. פאנאלפינה הודתה באישומים הקשורים להפרת חוקי השחיתות מחוץ לגבולות ארה"ב, ותשלם קנס בסך 70.5 מיליון דולר. של תשלם קנס בסך 30 מיליון דולר, ואישומים נגדה יידחו. טרנסאושן הואשמה בהפרת חוקי השוחד וניירות הערך, בין היתר, ותשלם 13 מיליון דולר, כאשר גם האישומים נגדה יידחו.



במסגרת אישומים נלווים, הסכימה פנאלפינה לשלם 11 מיליון דולר נוספים לרשות לני"ע בארה"ב ורויאל דאץ'-של תשלום 18 מיליון דולר. חברת נובל קורפ תשלם קנסות שיסתכמו ב-8 מיליון דולר. טיידווטר תשלם כ-16 מיליון דולר, פרייד תשלם 23.5 מיליון דולר דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully